Adwords Optimering

Adwords optimering kan være svært, men har du allerede forsøgt dig med Adwords optimering? Så giv ikke op, jeg har lavet en gratis guide til hvordan du kan lave Adwords optimering. Der er utrolig mange måder at lave Google Adwords optimering på, og har du brug for hjælp så kan jeg sagtens hjælpe dig. 

Google Adwords Optimering

Google Adwords optimering som jeg har skrevet, kan gøres på mange måder. Du få her nogle gratis, og nemme tips til hvordan du kan lave Adwords optimering. Der er en gratis guide omkring Adwords optimering til dig, under denne formular. Ønsker du at få lavet en gratis analyse af din Google Adwords konto, med et tilhørende tilbud, så skal du bare udfylde formularen.

Find nye søgeord

Gå ind på din Adwords konto, klik på søgeord, og derefter søgetermer. Har du opsat konverteringssporing eller mål på din hjemmeside, så vil du kunne se hvilke søgninger der har fået din annonce frem og givet en konvertering eller opfyldelse af mål. Når du skal lave Adwords optimering, så er det vigtigt at arbejde med hvad der giver konverteringer. Dem der så giver dig konverteringer eller opfyldelse af mål, bør du inkludere i nuværende annoncegruppe eller annoncegrupper. Der er også en anden mulighed, at oprette en ny annnocegruppe med det nye søgeord der ren faktisk giver dig konverteringer ifølge søgetermer. At finde de rigtige søgeord, og tilføje de rette søgeord, er et vigtigt element i Adwords optimering.

Tilføj negative søgeord

Når man laver Adwords optimering, er det utrolig vigtigt at finde ud af hvad man ikke vil findes på. Samme sted som du kan finde de søgeord der giver dig konverteringer eller opfyldelse af mål, kan du også finde hvilke søgeord der ikke giver mening for dig at komme frem på. Det kan være brugt og så dit produkt, men du sælger kun nye ting og dermed giver det ikke mening du kommer frem når der søges efter brugt og dine produkter. Rigtig ofte bruges der utrolig mange penge på Google Adwords klik, som ingen mening overhovedet giver for dig og din forretning. Så husk at tjekke op på søgetermer, og om der er nogle søgeord der skal tilføjes som negative søgeord.

Split test dine annoncer

Har du kun en annonce pr. annoncegruppe, så har du begået en kæmpe fejl! Allerede der begrænser du dig helt vild, og giver ikke Google mulighed for at køre forskellige annoncer. Ydermere hvis der kun er en annonce, så kan du ikke split teste, altså se hvilken der performer bedst osv. Har man kun en annonce, så kan man ikkeoptimere på annonce niveau. Man skal altid huske på at annoncerne, er det de søgende på Google ser, og det er her du fanger den søgende. Du skal minimum have to annoncer!

Budjustering og budgetjustering

Ønsker du at få bedre placeringer nogle specifikke søgeord, så er en af mulighederne at have dit bud på de søgeord. Det er en af faktorerne der kan give en bedre placering, og den nemmeste at manipulere med. Ønsker du derimod billigere klik, og muligvis en lavere position, så kan du sænke dit bud på de søgeord du ønsker. 

Bliver du begrænset på en kampagne, så er det en mulighed at have dit budget. Du kan lave et delt budget som gælder for alle kampagne, to kampagner eller flere. Har du en kampagne der performer godt, men er på et delt budget, så var det helt klart en god ide at give denne kampagne sit eget budget.

Google Optimering

Lav annonceudvidelser

Når man laver Adwords optimering, er annonceudvidelser ofte noget der bliver glemt. Annonceudvidelser er noget nogle glemmer, men er et vigtigt element til din annonce. Det gør at din annonce fylder mere, men også at den kan fremstå mere relevant for den søgende. Du har mulighed for at lede en besøgende længere ind på din side med undersidelinks. 

De annonceudvidelser du skal have er:

  1. Undersidelinks minimum 4 stk.
  2. Infoudvidelser minimum 4 stk.
  3. Opkaldsudvidelse minimum 1 stk.
  4. websiteinfo udvidelse minimum 1 stk.
  5. Adresseudvidelse 1 stk. hvis du har en fysisk placering hvor de søgende kan besøge dig
  6. Anmeldelse, her har du mulighed for at få dine trustpilot stjerner ind på dine annoncer
  7. Du kan teste de resterende hvis du har lyst

Geografisk opdeling

Du kan gøre at dine annoncer vises på specifikke geografiske lokationer. Er du en lokal butik, vil det være oplagt at afgrænse sig til 20 km radius. Men er du en webshop, så kunne det være en ide at opdele hele Danmark i forskellige geografiske lokationer. På den måde, kan du optimere efter hvilke steder i Danmark du oplever flest salg eller de billigste konverteringer.

Budjuster efter tidsintervaller hver dag

Du kan opdele Danmark i specifikke geografiske lokationer, men du kan også opdele dine dage i forskellige intervaller. Her er det helt klart optimalt at opdele dine dage i 4, 6 eller 8 timers intervaller. Årsagen til at det er optimalt, er fordi der mulighed for at ændre din budjustering afhængig af hvornår på dagen der bliver søgt efter dine annoncer. Det kan nemlig være at du oplever at der er flest konverteringer eller salg ved Google Adwords mellem 12-16, og dermed bør du justere dine bud højere op her f.eks. eller give mere budget til den tidsperiode, hvor du oplever der er flest salg eller konverteringer.

Kampagneindstillinger

Indstil dine sprog indstillinger til Dansk og Engelsk, hvis du er i Danmark, fordi flere har sat deres browser til Engelsk. Sørg for at sætte din budgetindstilling til standard hvis du er begrænset på budget, hvis du sætter det på accelereret vil din budget kunne være opbrugt når klokken er 13. Sørg for at altid opdele søgenetværket og displaynetværket, så lav kampagner indstillet til “Kun Søgenetværket” og kampagner indstillet til “Kun Displaynetværket”. Vil du have mest mulig kontrol over dine bud på søgeord, skal du vælge manuel CPC, men kan muligvis krydse udvidet CPC af hvis du vil give Google lov til at byde mere på søgeord for dig hvis de ser det som en mulighed for at skaffe et salg, konvertering eller klik. Du kan også budjustere efter tablet, desktop og mobil, er din hjemmeside ikke mobilvenling, skal du byde ned på søgninger fra mobiler. Ønsker du kun at dine annoncer kommer frem på Google, skal du ikke inkludere søgepartnere, aktiver hvis du vil frem på Google’s søgepartnere.

Dette var en større guide omkring Adwords Optimering, har du brug for hjælp til det, skal du blot udfylde formularen oppe i toppen så laver jeg en gratis analyse af din Google Adwords konto, med en tilhørende tilbud. Vil du læse endnu mere omkring Google Adwords, så skal kan du gøre det lige her.

Adwords Optimering
5 (100%) 12 votes

Close Menu