Avanceprocent i Google Shopping Feed

Arbejder du med Google Shopping, så er dette et lille tip til dig, så du kan få mere ud af din annoncering på Google Shopping. Det vil give dig en konkurrencemæssig fordel, og vil gøre at det er muligt at byde mere aggressivt på produkter hvor du har en høj avance. Vil du gerne have avanceprocenter med i feedet, så læs videre.

Google Shopping Feed & Avanceprocenter

Avanceprocenter er noget der er utrolig vigtigt for mange, og hvis du kan få det med i dit shopping feed, vil du opleve en vækst af omsætning og bundlinje, du ikke har oplevet før.

  • Først og fremmest skal du have kostpriser med i dit feed på alle dine produkter, hvad du kalder denne parametre i dit feed er lige meget.
  • Så skal du opsætte en udregning af avanceprocent

Måden hvorpå du kan udregne avanceprocent er ikke særlig svært eller omfattende, og her får du guiden til hvordan.

udregning af avanceprocent

Så har du et produkt i feed der nu hedder avanceprocent, i “internal fields” i Data Feed Watch. Næste skridt er så at gå ind i din shop, og så vælge det feed du vil tilføje Custom_Labels til, hvor du definerer intervaller af avanceprocent.

Her kan du se hvordan du tilføjer custom_label baseret på avanceprocent udregningen. Det er vigtigt du vælger at – Else “leave empty”, du så sørger for at hvis produktet ikke har avanceprocent der er større end 60, eller lavere end 70, ikke får en forkert label.

avanceprocent i shopping feed

Du kan nu i Google Ads når du opretter en Shopping eller Smart Shopping, vælge custom_label_1 som en parametre, og derfor kun vælge produkter der er i kategorien avanceprocent fra 60 til og med 70.

Vil du læse mere om feeds fra Google selv, kan du gøre det her.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej