Her er nogle gratis tips og tricks, så du kan få mere ud af Black Friday, julesalget og januar udsalget
Søgeordsanalyse
Vær opmærksom på dette:
- Er der jule relaterede søgninger?
- Er der udsalg relaterede søgninger?
- Er der tilbud relaterede søgninger
Hvis ja til noget af ovenstående, lav specifik indhold til det og landingssider.
Til søgeordsanalyse, kan du bruge nedenstående:
- https://neilpatel.com/ubersuggest/
- https://keywordtool.io/
- Google Søgeordsplanlægning i Google Ads
Hjemmesiden
Specifikke landingssider (landing page)
- Sørg for at have juleudsalgs sider, hvor dine juleudsalg bliver fremhævet
- Det gør oplevelsen mere relevant, hvis personer lander på din side
- Det hæver “time spent on site”, relevansen og muligheden for salg
- Det gør oplevelsen mere relevant, hvis personer lander på din side
- Hvis muligt, lav en lille video (øger trust, og personlighed)
- Få stort “hero image” i toppen af siden – hvor der er relevant grafik og tekst i

Popups
De kan bruges på mange måder, det er oplagt som minimum have en der opsamler leads på en hjemmeside, som kommer 30 sek efter de besøger siden. En god ide er at bruge en “konkurrence” for at få dem til tilmelde sig.
Udover ovenstående, kan man også overveje “exit-intent”, som kommer frem når man er ved at forlade hjemmesiden.
- Her vil jeg anbefale en unik til hvis man er ved at forlade kurven
- Her kan man lave forskellige baseret på hvor meget de har i kurven
- Så er man under fri fragt grænsen, vil det være en god ide at komme med det som budskab
- Her kan man lave forskellige baseret på hvor meget de har i kurven
- En unik, hvis man ikke er i kurv og er ved at forlade
- “Fandt du ikke hvad du ledte efter, så du velkommen til at kontakte os”
- Og så en kontakt formular
- “Fandt du ikke hvad du ledte efter, så du velkommen til at kontakte os”

Google Search – Tekstannoncer
- Få julebudskab i minimum 1-2 header & 1 beskrivelse
- Hvad indeholder den:
- 1 x header 1 (30 tegn)
- 1 x header 2 (30 tegn)
- 1 x header 3 (30 tegn)
- 1 x description 1 (90 tegn)
- 1 x description 2 (90 tegn)
- 1 x path 1 (15 tegn)
- 1 x path 2 (15 tegn)
- 1 x final URL – hvor du linker
trafikken hen (landingsside)
- Lav gerne minimum 3 + 1 responsiv søgeannonce

Google Display – Banner
- Her anbefaler jeg du laver nedenstående:
- 320 x 100 – Small Screens
- 300 x 250 – Small Rectangle
- 300 x 600 – Large Vertical Banner
- 336 x 180 – Medium Rectangle
- 728 x 90 – Thin Banner
- Her anbefaler jeg du laver nedenstående:
Display banner på Google er en god måde at ramme mange potentielle kunder på billigt.
Gør dem relevant til jul, og tilføj jeres USP’er.
Læs mere om Google Display her.

Google Shopping
Her skal du blot sørge for at dit feed får alle udsalgspriserne med, og at dit feed er “optimeret” korrekt med så mange data som muligt. – Læs mere her om hvad der er vigtigt at have med: https://adwords-specialist.dk/google-shopping-feed/
Dette kommer til at drive rigtig meget af dit salg, og det er også vigtigt man er konkurrencedygtig på pris, når man tænker Google Shopping – da de fleste forbrugere sammenligner priser.
Tjek i løbet af dagen (hver dag) – om du bliver begrænset af budget.
Læs mere om Google Shopping her.
Facebook Annoncering
Her skal du have styr på din DPA (Dynamic Product Ads)
- Dette er remarketing på Facebook, med de produkter de besøgende har set på din hjemmeside
Få tilføjet en “ramme” til dine DPA som er relevant til jul: https://www.facebook.com/business/help/517601898571657?id=1913105122334058
Udover ovenstående, vil det også være en rigtig god ide at køre noget der rammer bredere end blot tidligere besøgende, for at øge kendskab, samt mængden af “personer” du kan køre remarketing på.
Video er uden tvivl oplagt her, da det ofte performer bedre end billeder.
Facebook Organisk
Kunne være en god ide at køre nogle konkurrencer op til, for at øge interesse og kendskab til jer. Her kan i sagtens investere i en større præmie, da den har større chance for at ramme væsentlig flere.
Ovenstående konkurrence skal selvfølgelig overholde Facebooks regler og krav.
E-Mail marketing
Her vil det være en god ide at sende flere mails ud inden julesalget.
Her vil det også være oplagt at lave flows baseret på om dem på listen åbner mail eller ej, for man skal ikke blive ved med at spam dem som ikke åbner ens mails.
Dagen det starter anbefales det ofte man sender flere mails i løbet af dagen, ligesom på black friday. Dem der er på jeres email lister, er altid mere købeklare i perioden omkring jul – i forhold til resten af året.
Produkt anbefalinger
Er noget flere tilbyder, som vil kunne give “mersalg” – Ønsker du en anbefaling til hvem du skal vælge, så du velkommen til at kontakte mig.
Relaterede produkter
Mest sælgende i kategorien
Andre købte også
Er nogle af de mest anvendte.
Alt ovenstående er baseret på data, eller regler.
Få lavet en gratis analyse af dit potentiale på Google Ads, som jeg gennemgår med dig ganske gratis og uforpligtende – klik her for anmode om analysen.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
