Keyword er den engelske betegnelse for det, vi på dansk kender som ”søgeord” eller ”nøgleord”. Keyword har stor betydning, når det kommer til SEO (søgemaskineoptimering), der blandt andet handler om at opnå en høj placering i søgeresultaterne på Google.
Nøgleord opdeles i korte og lange udgaver, og på hver underside på din hjemmeside, skal der være mellem 2-3 relevante keyword.
Ønsker du at få styr på dine keyword? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Et keyword er direkte oversat et ’nøgleord’, som tydeligt og klart fortælle dine kunder og din hjemmesidens besøgende om, hvad de finder hos din virksomhed. Keyword er søgeord, som betegner de varer du sælger, eller de ydelser du tilbyder. Men det kan også være søgninger der er relevante for dig, men ikke første prioritet.
Det har stor betydning for din webshop, at du er grundig i forhold til at udvælge dig de helt rette keyword. Du kan benytte dig af værktøjer, når du vil finde frem til de mest relevante nøgleord i forhold til virksomhed. Det er en fordel at vælge ord med høj søgevolumen, da disse er i stand til at generere flere konverteringer på din hjemmeside og dens undersider.
Udover deteksakte søgeord, så kan søgeord opdeles i 2 typer:
Sombetegnelser indikerer, er der forskel på længerne af søgeord. Mens short tail udgavernehar op til 2 ord, er long tail de keywords, som har 3 ord og derudover.
Som udgangspunkt er de stærkeste keyword de korte. Dette handler om, at kunder og forbrugere typisk anvende korte og få ord, når de søger efter produkter eller ydelser på nettet.
Uanset hvilken type virksomhed du har, er det centralt for succesen med din hjemmeside, at du forholder dig til SEO og valg af bedste keyword.
Søgeord og keywords er begge betegnelser for de ord, som bedst indikerer og fortæller, hvilke produkter eller ydelser, din virksomhed sælger. Det er vigtigt, at du udvælger dig de keyword, som din kundegruppe anvender. Der kan være flere ord eller produktbetegnelser for samme vare, og du opnår den bedste og højeste ranking på Google, når du vælger de ord, som er mest relevant.
Når du skal finde de bedste keyword, kan det være en hjælp at benytte dig af Keyword-tools, der kan identificere de bedste søgeord i forhold til din forretning og din målgruppe.
Det kan svare sig økonomisk og udviklingsmæssigt at investere tid i finde de helt rette keyword, du skal bruge på din hjemmeside.
Når detkommer til online markedsføring, skal du både tilgodese din målgruppes adfærdog formuleringer, og du skal forholde dig til Google og søgemaskinens krav tilranking.
Keyword anvendes til markedsføring af din virksomhed på nettet, og her er det vigtigt, at du opnår en høj placering iblandt søgeresultaterne, når forbrugere søger efter bestemte produkter eller services.
Det godekeyword er:
Der er forskel på, om det bedste kan svare sig for dig at anvende short eller long tail keyword. Har du en webshop, er det som udgangspunkt bedste at bruge korte og præcise søgeord på maksimum 2 ord. Har du flere udgaver af samme type produkt, skal du bruge 1-5 ord. Generelt gælder tommelfingerreglen, at du skal holde dine søgeord så korte som muligt (det gælder både short og long tail keywords).
Har du en blog, kan det være en fordel at anvende længere keyword. I denne forbindelse er der mulighed for at komme med mere personlige eller beskrivende formuleringer, som kan få dig til at ranke højt på Google. Der er konkurrence om de korte søgeord. Selvom du har været grundig i udvælgelsen af de helt rette keywords, kan det stadig være, at du ligger længere ned i søgeresultaterne på Google. Linkbuilding er en anden central komponent indenfor SEO, der også kan hjælpe din hjemmeside på vej til toppen i søgeresultaterne.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund