SEM & Search Engine Marketing

SEM er en betegnelse, der helt overordnet set dækker over de forskellige online markedsføringsdiscipliner, hvor du bliver fundet af de kunder, der søger efter dine produkter eller ydelser. Det kan for eksempel være i form af Google Ads (tidligere AdWords), SEO og lignende.

Ønsker du at få mere ud af din SEM? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

SEM er en forkortelse for Search Engine Marketing og dækker primært over online markedsføringsbegreber som SEO og Google Ads. Google er i Danmark den absolut mest anvendte søgemaskine blandt brugerne, og det er derfor, det er vigtigt at blive vist i lige netop denne søgemaskine. Faktisk bruger over 90 % af de danske brugere af søgemaskiner Google som søgemaskine. Derfor dækker SEM primært også over de markedsføringsaktiviteter, der foregår via Google.
SEM dækker over SEO, også kaldet for ”søgemaskineoptimering”, som er det, der generer ”gratis” trafik til din hjemmeside. Derudover dækker begrebet også over Google Ads, som er den såkaldte betalte form for annoncering på Google. Her betaler du for, at der bliver klikket på din annonce i søgeresultaterne, enten en Search annonce eller Shopping annonce, hvorimod du ved SEO ikke skal betale for, at der bliver klikket ind til din hjemmeside.
Ved hjælp af SEM kan du få besøgende på din hjemmeside, eller du kan brande din virksomhed for at øge kendskabet. Det kommer helt an på, hvorfor du gerne vil markedsføre din virksomhed, dine produkter og dine ydelser.
Der er en række forskellige ting, som du bør være opmærksompå, når du arbejder med SEM. Først og fremmest er det altafgørende, at duforstår forskellen på SEO og Ads, og at du forstår, at SEO er de gratis,organiske resultater, mens Google Ads er de betalte annoncer.

Derudover bør du være opmærksom på, hvem din målgruppe er,og hvordan du rækker ud til dem. Det kommer helt an på, hvad din virksomhedsælger af varer eller ydelser, og hvem din målgruppe er. I de fleste brancherkan det dog godt betale sig at benytte sig af de forskellige former for SEM. Påden måde er du nemlig dækket godt ind.
Langt de fleste brugere klikker på enten de organiske resultater eller en annonce, når de søger efter en ydelse hos en virksomhed. Derfor er det vigtigt for stort set alle virksomheder at være synlig i lige netop disse resultater. Heldigvis er de organiske også dem, der er “gratis”, men du skal naturligvis betale for at få et bureau til at stå for optimeringen, hvis du ikke selv kan gøre det.
Dog bør du i de fleste tilfælde supplere med Google Ads, så du også når ud til dem, der foretrækker at klikke på disse annoncer. Det gælder især, hvis du driver en webshop.
Der er rigtig mange gode grunde til, hvorfor du lige netopbør arbejde med SEM. Langt de fleste danskere benytter sig af søgemaskinenGoogle, når de skal finde enten en ydelse eller et produkt. Du gør detformentlig også selv. Skal du finde en håndværker, som skal komme og kigge pådit tag, så slår du formentlig ikke længere op i De Gule Sider. Du gørformentlig det samme som stort set alle andre, der har adgang til internettet, nemligat søge efter en håndværker på Google.

Hvert år hører vi desuden, at internethandlen stiger ogstiger, og det er ikke uden grund. Danskerne flytter længere og længere væk frabyerne, og butikkerne lukker til fordel for webshops. Du driver måske enddaselv en webshop.
Når man driver en webshop, har man ikke mulighed for at reklamerefor sin butik ved for eksempel at have nogle centrale butikslokaler i enstorby. Her gælder det i stedet for om at have en god placering på Google, sådem, der viser interesse for dine produkter, rent faktisk også har mulighed forat finde dig.
Hvis du ikke er synlig, der hvor dine kunder er, så vil det blive svært for dig at skabe omsætning.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund

Scroll to Top