Øg effekten af din markedsføring ved at foretage en split test af de forskellige tiltag for at finde ud af, hvilket tiltag der performer bedst. På den måde får du mest ud af dine markedsføringsbudget, og du øger dermed også chancerne for at få flere kunder.
Ønsker du at få mere ud af din markedsføring? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
En split test er et yderst effektivt redskab, når du arbejder med online markedsføring, men det kan også bruges i mange andre sammenhænge. Det handler om, at du har flere forskellige variationer af den samme tekst, det samme design eller lignende, så de er nogenlunde ens uden at være 100 % identiske. Du bør maksimalt have 2-3 forskellige variationer.
Herefter skal du måle på, hvilken af de forskelligevarianter dine potentielle kunder bedst kan lide. Det gør du ved at lade detvære helt op til den enkelte selv at vælge den variant, som vedkommende bedstkan lide.
I online markedsføringssammenhænge foretager man for eksempel split test i forbindelse med Google Ads annoncer. Det gør man for at se, hvilken af de forskellige annoncer, der performer bedst. Det vil sige, hvilken annonce der resulterer i flest klik eller konverteringer. Det kan også føres over til søgemaskineoptimering, hvor du for eksempel kan teste på, hvilken sidetitel der skaber mest trafik ind til din hjemmeside. Dette er dog lidt sværere at måle, da du ikke vil have et direkte sammenligningsgrundlag, som du vil have i Google Ads, hvor annoncevarianterne bliver vist på samme tid.
Når du foretager en split test, er det vigtigt, at du sørger for kun at lave små ændringer hver gang. Er annoncerne for eksempel helt forskellige, er det svært at sammenligne dem, og det samme gælder, hvis du tester flere forskellige ting på samme tid. Det er derfor vigtigt, at du kun holder dig til at teste én ting ad gangen.
Ønsker du for eksempel både at teste, hvilken farve og hvilken størrelse din ”bestil”-knap på hjemmesiden skal have, bør du ikke lave 2-3 forskellige versioner af knappen, der både har forskellig farve og størrelse. I stedet for bør du starte med at lave 2-3 forskellige ”bestil”-knapper i forskellige farver. Når du har fundet den farve, der giver den bedste reaktion blandt dine besøgende, så kan du gå videre til at teste, hvor stor knappen skal være. På den måde kan du hele tiden foretage nye test og teste videre for kontinuerligt at forbedre din hjemmeside, dine annoncer eller noget helt tredje.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund