Når du annoncerer via Google Ads, kan du lave websiteinfo udvidelser, som kan tiltrække kundernes opmærksomhed, og som kan skabe ekstra trafik på din hjemmeside. Udvidelser med websiteinfo er én af de mange tiltag, du kan benytte dig af, når du vil din høje klikrate og konverteringsrate.
Fandt du dette nyttigt?
Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Konkurrencen på nettet er hård, og det gælder om at gøre brug af de features, du har for at optimere sandsynligheden for, at det er din hjemmeside, forbrugerne vælger. Websiteinfo udvidelse omkring dit website er én af disse værktøjer.
Når en forbrugerhar søgt efter en bestemt vare eller en særlig serviceydelse på nettet, fårvedkommende listet de forhandlere, som relaterer sig til disse produkter. På fåsekunder skaber kunden et valg om en bestemt hjemmeside. Aspekter såsomeffektivitet, høj kundeservice og brugervenlighed er vigtige parametre i dennesøge- og beslutningsproces.
Jo bedre dinannonce tager sig ud på nettet, jo større er chancerne for, at forbrugerevælger din virksomhed, når der skal bookes tid eller bestilles varer.
Websiteinfo kanblandt andet være oplysninger om:
Informationerne kan f.eks. være gratis forsendelse, fri retur i 60 dage, brands, ydelser eller at kunden finder særlige produktudgaver af en bestemt vare i din webshop.
Når du skal lave udvidelser på dine annoncer, skal du være opmærksom på, at antallet varierer afhængig af platform. På en computer kan der vises flere informationer eller overskrifter á gangen, og på mobile enheder er det én eller flere overskrifter.
Der er flere grunde til, at det kan svare sig at investere tid i at lave udvidelser på dine annoncer. For det første giver du kunderne værdi ved at tilbyde fordele, som andre konkurrerende virksomheder på nettet ikke tilbyder.
For det andetfremmer du dine egne salgsmuligheder, da kunder vælger din webshop fremfor deandre, hvor de ikke opnår samme fordele. Dette har betydning for succesen meddin online virksomhed, da elementer såsom synlighed og nemhed har stor værdihos forbrugerne på nettet.
Herunder ses etudpluk af de primære fordele, du kan få glæde af ved at lave udvidelser på dineannonce med information om dit website:
Det skal værebrugbar, relevant og opdateret information, dine kunder finder på annoncen.Dette stiller krav til dig i forhold til løbende at opdatere dine informationerog sørge for, de matcher virksomheden og dens ydelser.
Det økonomiske aspekt har betydning for både små og store virksomheder på nettet. De hjælpsomme og brugbare informationer på dine annoncer højner klikraten, i og med at der vil være flere forbrugere, som tiltrækkes af din virksomheds fordele og salgsmuligheder.
Når du arbejder med Google Ads, er det vigtigt at være bekendt med, hvordan annonceringerne fungerer. I denne sammenhæng er det værd at vide, at Google anvender en særlig algoritme, som er i stand til at udvælge de bedste informationer fra dine annoncer. Disse prioriterede informationer vil som udgangspunkt være dem, som bliver vist på dine online kampagner.
Derfor er det engod idé at lave flere forskellige websiteinformationer, så du sikrer digvariation, og så dine annoncer fungerer, uanset om de vises på en computereller en mobil enhed.
Der er mulighedfor at tilpasse dine udvidelser med websiteinformationer. Dette kan ske påannoncegruppe-, kampagne og kontoniveau. I praksis betyder det, at du selv kanbestemme, hvornår og hvor længe dine oplysninger skal vises. Det kan være påbestemte tidspunkter i løbet af dagen, eller det kan være i en afgrænsetperiode.
Du kan selvsætte start- og sluttidspunkt på dine informationer, hvis annonceringen f.eks.er i forbindelse med en særlig tilbudskampagne.
Det er en god idé at lave korte udvidelser for at nå målgruppen, som primært bruger deres mobile enheder til at shoppe og søge efter produkter på nettet. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund