Derfor skal du bruge tidsspecifikke budskaber i dine annoncer

Der er virkelig mange ting man kan skrue på når det kommer til Google Ads – ofte ser jeg dog at fokus fra marketing folk og bureauer er på budgetter, kampagnestruktur, budgivning og mere, men rigtig få arbejder med selve annoncerne, og de bliver ofte bare generelle og generiske.

Case 1: Før pris vs nu pris i annoncer

Jeg har dog oplevet en stærk tendens til gode resultater når jeg arbejder med tidsspecifikke budskaber på annoncer, fremfor blot generelle og generiske. Jeg synes dette område, altså “annoncer” får for lidt fokus – og nedenstående data og resultater beskriver, forklarer og viser hvorfor!

Case 2: Spar op til x%

Jeg kommer til at vise resultatet af 3 konkrete cases – men da jeg ved du har travlt, så får du konklusionen serveret med det samme!
Konklusioner:
Hvilke størrelser af kunder er det så blevet testet på?
Hvad blev testet i annoncerne?

Case 3: Tidsspecifikke budskaber

Da det så testede “Spar op til x%”, var resultatet en del bedre end de generiske annoncer, samt bedre end “før pris vs ny pris” også. Som tidligere nævnt er det som er gældende for de generiske annoncer stadig det samme som fremhæves, nemlig “Gode priser, Hurtig levering, God service, Gratis fragt osv.” – Spar op til x% kunne være “Spar op til 50%” eller “Mulighed for at spare 65%”.
Nedenunder finder du et eksempel på den generiske annoncer, som er den samme fra tidligere, men også en “Spar op til x%” annonce.
Jeg vil helt klart anbefale at man bruger tidspecifikke annoncer hvis det er muligt, da det jf. ovenstående giver væsentlig bedre resultater end blot generiske annoncer. Hvis ikke man har mulighed for det, jamen så er “Spar op til x%” bedre end blot generiske og generelle annoncer – og “Før pris vs nu pris” er også bedre en generelle og generiske annoncer.
Tager det tid at sætte op?

Ja det gør det, men resultaterne taler for sig selv, så spørgsmålet er om der er råd til at lade være. For hvem vil ikke gerne have mere ud af sine penge til annoncering? Det tror jeg langt de fleste vil og dette er en nem og simpel måde at få mere ud af sit budget til annoncering på Google Ads.
Ordforklaring:
Disclaimer
Vil du være blandt de første der får de nyeste test, guides og tips direkte i din indbakke, så kan du tilmelde dig mit nyhedsbrev i bunden af siden, ganske gratis.

Få lavet en gratis analyse af dit potentiale på Google Ads, som jeg gennemgår med dig ganske gratis og uforpligtende – klik her for anmode om analysen.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund

Ingen havde en negativ udvikling, altså en tilbagegang på ROI/ROASDet er ikke blot tilfældigt, da det er testet på flere kunder over flere og længere perioder, og jeg har håndteret over 85.000.000 kr. på annoncering på Google Ads i denne periodeCase – Før pris vs nu pris i annoncer – “Før 395 kr. nu kun 210 kr.” eller “Nu kun 350 kr. før 699 kr.”Case – Spar op til xse – Tidsspecifikt budskab som

Scroll to Top