Digital markedsføring, hvad er det? Alt digital markedsføring, er hvad der foregår online eller digitalt. Det kan være Google Ads annoncering, Facebook annoncering, Instagram annoncering, LinkedIn annoncering, Email marketing, Youtube annonering og meget mere. Det nemlig utrolig mange ting, og kan ikke nævne alle former nu.

Jeg har over 5 års erfaring med at hjælpe små, mellem og store virksomheder med digital markedsføring, og deres digitale strategi. Der kan bruges utrolig mange penge på det, og er derfor en dyr lærestreg at ikke gøre det rigtigt. Der er kæmpe muligheder for alle virksomheder med det, uanset om det er B2B, B2C, Webshops, almindelige hjemmesider osv. Har du brug for hjælp, så kan du blot kontakte mig, sammen finder vi en løsning der passer til dig.

Digital markedsføring

Markedsføringsplan

Noget der er utrolig vigtigt når man skal arbejde med digital markedsføring, er en markedsføringsplan. En struktureret plan, som skal give en god oversigt og gøre det mere overskueligt. Det er nemlig en rigtig god ide at have planlagt noget, for så har man noget at arbejde udfra og efter. Der kan altid komme ting ind fra højre, men har man allerede en markedsføringsplan, så er det nemmere at tage ting ind fra højre. Jo bedre forberedt man er, jo mere proaktiv vil man være og dermed mere omstillingsparat.

Vi lever i en hverdag hvor tingene sker hurtigt, og man som virksomhed altid skal være omstillingsparat. Det er noget jeg kan hjælpe dig, hvis du har brug for hjælp til dette. Jeg sørger for at du bliver klar til fremtiden, og kan håndtere nye trends, nye udfordringer og meget mere.

En af de ting der er også er spændende ved at have en markedsføringsplan, er når der sker ændringer, for så tænker man nemlig mere over tingene. Hvis der ikke var noget at ændre, så tænker man ikke så meget over hvorfor man ændre det, samt hvilket resultat det kan give at ændre det. Jeg har erfaret at når man ændre ting på en plan man allerede har lagt, så er det meget lærerigt at gå dette igennem.

Noget af det vigtigste er at reflektere over hvad man ville have gjort, hvorfor man ender med at gøre som man gør og hvad det så ender med. Var det en succes eller en fiasko?

Digitale medier

Som der allerede er nævnt, så er der mange forskellige digitale medier, udover alle der er nævnt, så er der også noget der hedder søgemaskineoptimering. Det er optimering af din hjemmeside og indholder på hjemmesiden, for at opnå de bedste placeringer organisk i Google’s søgemaskine, bing og andre. Organiske placeringer er noget rigtig mange undervurdere, og opnår man gode organiske placeringer vil man få ”gratis” trafik til ens hjemmeside. Med udover det, så vurderer Google også man har relevant indhold til nogle specifikke søgninger.

Vurder Google at man er relevant, så får man gode placering hvis ens side er mobilvenlig, responsiv, loader hurtigt og har godt indhold. Er alt dette opfyldt, vil ens annoncering også uden tvivl performe bedre. Med det sagt, så betyder det at man på sigt f.eks. vil kunne få mere omsætning for færre penge på Google Ads, og andre medier. Er ens hjemmeside optimeret, hurtig og brugervenlig, så vil man uden tvivl kunne skaffe mere relevant trafik og få en større andel af de besøgende til at udføre de handlinger man ønsker på sin hjemmeside.

En handling man vil have besøgende til at udføre kunne være at udfylde en formular, foretage et køb, tilmelde sig dit nyhedsbrev eller noget helt andet. Hvad du vil have de besøgende foretager sig på din hjemmeside, er meget op til dig, og hvad din virksomheder laver, sælger og vil. For ikke alle virksomheder sælger fysiske produkter, så det kan f.eks. være serviceydelser, og dermed kunne målet være at få dem til at book en tid, bestille noget materiale eller noget helt tredje.

Til sidst, men ikke mindst, så er der stor forskel på B2B og B2C, og jeg har stor erfaring med begge former for digital markedsføring. Uanset formålet og ønsket fra jeres side af, så er en markedsføring virkelig vigtig. Har du brug for hjælp på de digitale medier, så tilbyder jeg en løsning hvor vi sammen finder ud af hvad der skal til for vi opnår succes.

Online annoncering

Online annoncering er et stort område, og er et område hvor jeg kan hjælpe dig med at opnå succes. Den løsning jeg udarbejder med virksomheder er ofte altid forskellig, da ingen er ens. Det er nemlig sammen vi finder en løsning der passer til dig og jer.

Men hvilke former for online annoncering er effektive uanset branche, og om det er B2B eller B2C? Der er ingen tvivl om at Google Ads, er noget der kan bruges af alle virksomheder. Det er både teksterannoncer i Google’s søgemaskine, banner annoncer på hjemmesider, videoannoncering på Youtube og meget mere. Udover dette, så er der også Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Email marketing, Affiliate marketing og andre muligheder.

Jeg har arbejdet med virksomheder som bruger alt fra 3.000 kr i budget om måned til 1.500.000 kr. i måned. Det kan være alt fra den lokale tømmer, til en meget stor webshop som omsætter for over 10 millioner om måned. Uanset størrelser og budget, så er det utrolig vigtigt at udnytte mulighederne med online annoncering på de forskellige medier som jeg nævnte tidligere.

Udover at hjælpe med at styre alle disse aktiviteter, udvikle dem og optimere dem, så underviser jeg også. Så vil du have mig på besøg hos dig og din virksomhed, og undervise i de forskellige online medier, så skal du blot kontakte mig ved at udfylde formularen ude til højre eller nede i bunden. Så er jeg sikker på vi finder den perfekte løsning til dig, og din virksomhed.

Online markedsføring

Online markedsføring og online annoncering er meget det samme. Men online markedsføring, indebærer også digitale kataloger, flyers online, brochure og meget mere. Der er mange måder at gribe dette an på, mange måder at udnytte det på og mange måder at anvende det. Det kan nemlig bruges utrolig effektivt i forhold til at lave sporing og tracking, på hvor mange der åbner dem på nettet, samt lave målgrupper specifikt udfra hvilke kataloger og lignede de åbner.

Rigtig mange udnytter nemlig ikke deres online materiale, til at opsætte målgrupper og sporing baseret på hvem der åbner, hvor de åbner og hvad de åbner at kataloger og meget mere. For der er ingen tvivl om at dem som åbner specifikke ting på jeres hjemmeside, er mere interessante en dem som blot besøger jeres hjemmeside. Udfra denne data at de åbner noget, så vil det være oplagt at lave målgrupper baseret på det.

Udover at vi kan målrette dem specifikt, så kan vi også målrette det materiale der markedsføres til dem baseret på hvad de har åbnet og set på din hjemmeside. Denne form for markedsføring, er det man kalder remarketing, det er nemlig når man markedsfører mod personer som har besøgt din hjemmeside, eller udført et specifikt mål på din hjemmeside. Det kan være at downloade materiale som nænvt tidligere, har foretaget et køb på din hjemmeside eller noget helt andet som du måler på.

Digital marketing

Digital markedsføring er målbart

Alt digital markedsføring er målbart, og man ved altid hvad man får udaf hver krone man har brugt på det. Hver krone der er brugt kan defineres udfra hvor mange der har sendt ens annonce, hvor mange klik man har fået ind til sin hjemmeside, hvor mange slag det har skabt, hvor mange henvendelser det har skabt, hvor mange leads det har generet og meget mere. Det er noget af de unikke med digital markedsføring og online annoncering, hvorimod offline markedsføring er lidt sværer at måle på.

Offline markedsføring er begyndt at blive udfordret af digital markedsføring, fordi det er det målbare som digita markedsføring mod det offline markedsføring som ikke kan måles på mange områder. Jeg siger ikke at det ikke er noget værd, det er bare meget svært at sige hvad det har skabt, genereret og hvad du har fået ud af det. Den kombination af begge dele er altid en rigtig god ting, da man derved vil opnå det gode fra begge verdener.

Så er du ikke allerede i gang med digital markedsføring, så er det noget du skal overveje. Har du brug for en uforpligtende snak eller dialog om dine muligheder, så er jeg altid klar på telefonen eller mødes hos enten dig eller mig.

Digital markedsføring der er skræddersyet til dig

Som der allerede er nævnt en del gange, så tilbyder jeg altid en løsning der er tilpasset dig. Jeg er også sikker på vi sammen finder den bedste løsning til dig, og uanset om det er er flere medier eller kun et. Men jeg kan hjælpe dig med en komplet digital strategi og løsning, for dig som vil bruge eller allerede bruger digital markedsføring.

 

Digital Markedsføring
Vurder

Luk menu