Slut med at spilde penge på DSA annoncer! Læs videre og se video længere ned hvis du vil undgå at spilde penge.
DSA er en fantastisk for hjemmesider når de bruger Google Ads, og især Webshop. Man kan nemlig umuligt dække alle ens produkter, ydelser, services osv. og her er DSA god til at fange det hele. Men….. ja der et men. Man skal nemlig huske at arbejde meget med negative søgeord og ekskludering af URL’er som er irrelevante, uanset om du er en webshop eller ej. Vil du læse meget mere om mulighederne med DSA/Dynamiske søgeannoncer, så klik her.
Men hvordan gør jeg så det? Først og fremmest kan du læse meget mere om negative søgeord her og i forhold til ekskluderinger af URL’er det også rimelig simpelt, men jeg vil vise dig det i nedenstående guide.
Ekskludering af URL'er på ens DSA / Dynamiske søgeannoncer
Sådan opretter du og ekskludere url’er på din DSA:
- Først klik “ny kampagne/de blå plus”
- Vælg derefter det mål der passer til dit fokusområde og klik så fortsæt
- Vælg søgning og derefter besøg på websitet, hvor du skriver din URL
- Navngiv den, og fjern flueben fra “displaynetværket”
- Tryk “vis flere indstillinger”
- Vælg indstilling for dynamiske søgeannoncer og angiv dit domæne
- Vælg de steder (lande) du vil målrette
- Angiv sprog du vil målrette
- Tilføj målgrupper hvis relevant
- Skriv dit daglige budget
- Under budgivning kan du vælge det du vil fokusere på
- Tilføj så de relevante annonceudvidelser
- Nu skal du give den et annoncegruppenavn og derefter kan du vælge “opret en ny regel for at målrette mod specifikke websider”
- Her kan du så baseret på dit sitemap, tage alle url’er på din side og fjerne info sider osv. for at undgå at få dem med
- På den måde kan du ekskludere de irrelevante url’er
- Så trykkes der gem og fortsæt, og så er det blot at lave annoncer
Tilføj din Ekskludering af produkter der ikke er på lager i ens DSA / Dynamiske søgeannoncerskrift her
Er du en webshop, så kan man bruge custom_labels til at ekskludere produkter der ikke er på lager. Her kan du blot match custom_label_0 med lagerstatus på produkter, og dermed ekskluder alle produkter der har custom_label_0 “Equal” out of stock og så bruger du det nye feed her. Nem og hurtig måde at fjerne alle produkter der ikke er på lager. Tager måske 5-10 minutter max.
Lidt generelt om AdWords optimering, kan du læse mere om lige her ellers har jeg også lave en Google AdWords Guide her. Vil du læse meget mere om mulighederne med DSA/Dynamiske søgeannoncer, så klik her.
Sørg også for at arbejde negative søgeord på dine DSA kampagner
Rigtig mange glemmer at arbejde med negative søgeord på ens kampagner, og det er meget vigtigt at sørge for at fjerne alle irrelevante søgninger. Så man ikke spilder penge på noget der ikke skaber værdi.
Få lavet en gratis analyse af dit potentiale på Google Ads, som jeg gennemgår med dig ganske gratis og uforpligtende – klik her for anmode om analysen.
