Facebook Annoncering

Facebook annoncering kan bruges til både B2B og B2C. Man kan nå nye såvel som eksisterende kunder, målgrupper og personer. I forhold til Google Adwords, betaler du på Facebook en CPM. CPM er altså 1000 visninger og ikke klik, så sørger du ikke aktivt for at segmentere din markedsføring, bliver det dyrt. Årsagen til dette er, at Facebook viser din annonce til så mange som muligt. Gør du et rigtig godt arbejde i at segmentere, definere din målgruppe osv. så kan du få en god ROI eller ROAS. ROI betyder return of investment, og ROAS betyder return on ad spend. Kært barn har mange navne. Du skal virkelig vide hvem du vil ramme, og hvem du vil bruge penge på, på Facebook. Facebook annoncering Kolding, Fredericia, Esbjerg, Vejle og resten af Danmark.

Har du brug for hjælp til Facebook Annoncering? Vil du begynde at tjene penge på din Facebook markedsføring? Så udfyld nedenstående formular og der bliver lavet en analyse hurtigst muligt! Hvis du tværimod vil vide mere omkring Facebook annoncering kan du læse videre under formularen.

Facebook annoncering priser

Prisen for Facebook annoncering kommer egentlig an på, hvad du er villig til at betale. Du sætter et budget, og Facebook stopper annoncen når dit budget er brugt op. Du kan sætte budget til over 30, 15, 10, 180 osv. antal dage. Vil du kun bruge 10 kroner om dagen kan du også det, der er ikke rigtig nogen begrænsninger på Facebook. Man skal dog være villig til at investere for at få et afkast, sådan er det med det meste digital markedsføring.

facebook marketing

Facebook marketing

Facebook marketing er en virkelig effektiv måde at ramme utrolig mange på. Du kan indsætte et Facebook pixel på din hjemmeside, og så kan du opsætte remarketing på Facebook. Opsætter du remarketing betyder det, at du rammer personer der har besøgt din hjemmeside. Så din markedsføring rammer altså kun personer og besøgende, der har vist interesse for dig og din virksomhed. Remarketing er utrolig effektiv, og du kan få billige CPM priser. Remarketing bliver også kaldt retargeting på Facebook, og det er egentlig det samme. Google kalder det remarketing og Facebook kalder det retargeting.

Annoncering på facebook

Jeg vil personligt næsten aldrig bruge boost knappen på Facebook, det er en utrolig nem måde for dem at tage utrolig mange penge på på kort tid. Du skal derfor opsætte annoncerne i annonceadministrator, og sørge for at definere en målgruppe. Men før du overhovedet går i gang med at opsætte annoncer og lign., skal du definere dine mål, hvad dit ønske er, hvad vil du med annoncerne osv. Det nytter ikke at bare sætte noget op hovedløst, og så forvente at man får en god ROI. Skal du både ramme mænd og kvinder, kan du rent faktisk opsætte to forskellige annoncer til mænd og kvinder. Ingen køn reagerer ens på de samme reklamer, og man skal derfor sørge for, at de bliver så skræddersyet som muligt.

Nogle af de metoder jeg anvender, når jeg opsætter Facebookannonceringen er upload af e-mailadresser, hvis I har et godt antal af dem. En anden metode kunne være retargeting, og her er jeg virkelig stor tilhænger af dynamisk. Dynamiske annoncer er nogle der selv generes, alt efter hvad de har set på din hjemmeside. Så har de set dine hvide Nike Air Max 90, så vil denne sko komme op på Facebook når de bevæger sig rundt på nettet. Det kunne være hvilket som helst produkt på din shop, uanset hvad vises de produkter de besøgende har vist interesse i. En anden form jeg også bruger er kopimålgrupper. Hvis du annoncerer til kopimålgrupper, rammer du personer, der minder meget om en af dine andre målgrupper. Så du kan ramme nogle personer, der minder meget om dem, der har vist interesse i din virksomhed.

facebook annoncering

Facebook markedsføring

For at forsætte lidt på dynamisk retargeting, så er den relevans som dine annoncer har for den besøgende utrolig høj. De får nemlig kun vist produkter, som de har set på din hjemmeside. Chancen for at de køber produktet, og der sker en konvertering er forhøjet utrolig meget. Du skal ikke sørge for at gøre noget, for Facebook laver selv en scanning af dine produkter. På den måde er det hele tiden opdateret, og alle produkter kan derfor annonceres på Facebook.

Der er forskellige mulighed for annoncer på Facebook. De muligheder jeg ofte selv bruger er karrusel annoncer, lead ads og videoannoncering. Karrusel annoncer er dem, hvor du kan klikke dig videre og se flere produkter eller ydelser. Lead ads er dem hvor man kan tilmelde sig et nyhedsbrev, eller andet der har stor værdi for dig som virksomhed. Det kunne også være en tilmelding til en konkurrence eller godkendelse til et opkald. Videoannoncering ligger sig meget i ordet, og det er annoncer på Facebook gennem video. Det smarte ved video er, at en mulig forbruger ofte stopper op og ser den video, du har lavet og dermed har større tendens til at klikke videre fra din annonce.

Markedsføring på Facebook

Kvaliteten af dine annoncer på Facebook betyder utrolig meget. Jo bedre dine annoncer er skruet sammen, både med indhold og målgrupper. Jo større chance er der for, at du får en bedre ROI, og alle virksomheder vil gerne have en god ROI. En bedre ROI betyder nemlig at du får flere penge tilbage pr. 1 krone brugt på markedsføring.

Bliv meget klogere på hvad søgemaskineoptimering er lige hervil du også vide mere om hvad Google Adwords er, så klik her.

Bliv klogere på markedsføring på sociale medier som Instagramannoncering her.

Mit nyhedsbrev hjælper dig og din virksomhed, med at blive klogere på digital markedsføring og du får tips og råd.

Vil du vide mere om mig, og se mit CV, så læs meget mere lige her.

Facebook Annoncering
5 (100%) 8 votes

Close Menu