Google Ads Optimering

Google Ads optimering kan være uoverskueligt, og det er derfor jeg er specialist i Google Ads og hjælper virksomher som dig med at opnå succes. Jeg har hjulpet store virksomheder med spend på over 1.500.000 kr. i måned, men også mindre virksomheder som bruger 3.000 kr. i måned. Alle virksomheder skal optimeres på forskellige måder, men der er nogle generelle grund principper i Google Ads Optimering man bør lave.

Vil du læse meget mere om Google Ads optimering? Så er du landet det helt rigtige sted, og leder du efter en specialist der kan løfte dit Google Ads til helt nye højder, så er jeg klar til at hjælpe dig.

Optimering af Google Ads

Hvor skal du starte når du vil lave optimering, og hvorfor? Uanset størrelsen af din virksomhed, så er negative søgeord eller negative søgetermer noger mange glemmer. Jeg ser ofte at når jeg laver analyser af Google ads kontoer, at mellem 70 til 90 procent af en budget bliver brugt på søgeord eller søgetermer som ikke skaber nogen omsætning, leads eller konverteringer.

Ved at arbejde med negative søgeord, sørger man for at ens annoncer ikke bliver vidst på søgninger som ikke skaber værdi for dig og din virksomhed. Et rigtig godt eksempel er f.eks. hvis man kun sælger nye produkter, og en søgning indeholder ordet brugt, så giver det i de fleste tilfælde ikke mening at ens annonce bliver vist. Lad os sige din webshop sælger kontorstole, og du sælger nye kontorstole og ikke brugte. Så vil det give god mening at tilføje ordene brugt og brugte som negative søgeord, for så undgår du at bruge noget af dit budget på personer som leder efter brugt kontorstole og ikke nye.

Det kan være de søger ”billige brugt kontorstole”, her vil det højst sandsynlig ingen mening give hvis du kun sælger nye kontorstole. Ved at tilføje de to ovenstående ord som negativ, så vil du ikke blive vist ved søgninger som disse.

Google Ads Tekstannoncer

Har du også tekstannoncer, som langt de fleste har, så har du også mulighed her for at lave nogle gode Google Ads optimeringer. Hæver man nemlig det der kaldes kvalitetresultatet, så kan man opnå billigere klikpriser, bedre placeringer, mere omsætning, mere eksponering og meget mere. Kvalitetsscoren bliver defineret udfra:

  • Relevans
  • Landingsside / destinationsoplevelse
  • Forventet CTR

Relevans er hvor stor sammenhæng der er mellem din annonce, det søgeord der er blevet søgt efter når din annonce vises og den side de lander på, på din hjemmeside.

Landingssiden er god hvis den loader hurtigt, indeholder søgeordet som din annonce vises ved, og hvis det et produkt der søges efter skal det selvfølgelig have det produkt på den side de lander på.

Forventet CTR er hvor stor en procent andel af dem der ser din annonce, der klikker på den. En CTR på 5% betyder at hver gang 100 ser din annonce, så klikker 5 på den.

Det der er rigtig vigtigt når man laver tekstannoncer, er at søgeordet kommer først i overskrift et, fremkommer i beskrivelsen en til to gange hvis det giver mening og er i enten sti et eller to hvis det giver mening. Så viser du nemlig Google at det søgeord der gør at de annnoce kommer frem, også indeholder det søgeord der er søgt efter. Man skal ikke bare skrive søgeordet for at skrive det, der skal være en sammenhæng og det skal give mening.

Google ads optimering

Google Ads Shopping

Er man en webshop har man ofte Google Shopping, og har man det ikke så bør man have det. I forhold til Google shopping, kan man arbejde med at fjerne eller ekskludere produkter som ikke skaber profit på bundlinjen. Det er nemt og simpelt at ekskludere produkter, og når man ekskludere produkter i Google Ads så undgår du:

  • At bruge penge på annoncering af produktet
  • Du vil ikke blive vist hvis nogle søger efter produktet fordi du har ekskluderet det
  • Giver dig kontrol over hvilke produkter du ønsker at annoncere og hvilke du ikke vil
  • Giver dig mulighed for at skabe mere profit på bundlinjen

Google Shopping er utrolig effektiv, og er ofte her mange webshops henter det meste af deres omsætning på Google. Så bruger du ikke Google shopping og er en webshop, så skal du i gang med det nu.

Google Ads Display

Uanset om man er webshop eller ej, er Display en utrolig effektiv måde at skabe branding, eksponering og eventuel omsætning og leads. Display er banner reklame, som man f.eks. ser utrolig meget af på Ekstrabladet osv. Det effektive ved Display, er at man kan forfølge sine besøgende og dette er en af de mest effektive måder at skaffe nye kunder på. Har de besøgt din hjemmeside, og set på et specifikt produkt, så er det muligt at eksponere dem for lige netop dette produkt gennem dynamisk Display remarketing.

Har du ikke produkter men tilbyder noget andet, så er det muligt at lave skræddersyet banner med et budskab der matcher den side de har besøgt og vist interesse for. Det der er rigtig fedt ved Display, er at man er der hvor forbrugeren bevæger sig rundt på nettet, og man vælger ikke blot nogle specifikke sider at være på. Det er muligt at blot vælge specifikke sider, men i dag er remarketing et must, da det handler om at være der hvor forbrugeren er.

Google Annoncering

Google annoncering er noget af det mest effektive markedsføring der er på nettet, og er utrolig nemt at måle. Google Annoncering er målbart, og kan altid regnes ud hvor meget du har fået ud af hver krone du har brugt på annoncering. Det er ekstremt godt til at vækst en virksomhed på både omsætning, profit, leads og konverteringer. Der utrolig mange muligheder med Google annoncering, og mange af dem er nævnt ovenfor. Så uanset om du er en B2B eller B2C virksomhed, så kan denne form for markedsføring hjælpe dig til at skaffe nye kunder.

Google Ads Specialist

Var ovenstående muligvis brugbart eller forstod du det slet ikke og har brug for hjælp, så tøv ikke med at kontakte mig ved at skrive en mail til info@adwords-specialist.dk eller ved at udfylde nedenstående formular. Du har altid mulighed for at få lavet en gratis og uforpligtende analyse, af din Google Ads konto.

Google Ads Optimering
Vurder

Luk menu