Google Adwords

Google Adwords er muligvis den største kanal til kunder, for nationale såvel som internationale virksomheder. Dette gælder ikke kun i Danmark, men også for virksomheder som agerer flere steder i verden. Næsten alle, hvis ikke alle har brugt Google, når de har skulle finde et sted at spise, købe noget nyt tøj eller noget helt tredje, det er derfor vigtigt at bruge Google Adwords som virksomhed. Det er en mulighed hvorpå du som virksomhed kan sælge dine produkter, ydelser og meget mere til potentielle kunder. Det smarte ved Google Adwords er, at du selv styrer, hvilke ord du vil komme frem på i Google Adwords. Så er du en webshop der sælger gadgets f.eks. fidget spinner, så styrer du selv, hvilke ord du vil komme frem på, på Google Adwords. Men sælger man fidget spinnere, vil det være optimalt at komme frem på mange forskellige søgeord omkring fidget spinner. Det kunne være søgeordet fidget spinner, køb fidget spinner, bedste fidget spinner og mange andre. Google Adwords Kolding, Vejle, Esbjerg, Fredericia og resten af Danmark.

Vil du gerne have en gratis 360 graders analyse, og have mig til at sørge for dig og din virksomhed tjener penge og har en god return on investment på Google Adwords? Så udfyld nedenstående, ellers kan du læse meget mere om Google Adwords under denne formular.

Fokus på resultater

Alt Google Adwords der opsættes og optimeres, er med henblik på at opnå jeres KPI’er, mål og opnå den højst mulige ROI og ROAS

Stor erfaring

Jeg har mere end 4 års erfaring, med store nationale, såvel som mindre nationale virksomheder, hvor jeg styrer der Google Adwords 

Rapportering

Månedlig rapporering på udført arbejde, samt udviklingen i Google Adwords tallene, hvordan forbrug og omsætning har udviklet sig

Support & Rådgivning

Jeg vil som Google Adwords Specialist, løbende rådgive dig og give support. Er der det mindste, så ringere eller skriver du bare en mail

Adwords Optimering

Alt Adwords optimering, vil være databaseret. Det betyder at optimeringen sker, udfra de data som er fremskaffet ved Google Adwords annoncering

Specialist og ikke generalist

En Adwords specialist styrer din Adwords, en SEO specialist styrer din SEO, en Facebook specialist styrer din Facebook osv.

Google Adwords Search, Display, Video og Shopping Annoncering

Search er en annonceringsform på søgenetværket. Det er altså annoncer som du eller dine forbruger, søger efter et bestemt produkt, serviceydelse eller noget helt tredje. De tre til fire øverste på en søgning i Google samt de to til tre nederste er ofte betalt, hvis altså der er virksomheder som betaler for at komme frem på det bestemte søgeord, der søges efter. Så søger en kunde efter din virksomheds produkter, det kunne være du solgte dametøj, så ville det jo være oplagt, at komme frem på de forskellige brands af dametøj, du sælger. Eksempler kunne være Pieszak, Tommy Hilfiger, Sand Copenhagen, Calvin Klein og mange andre.

Display er en måde hvorpå dine billeder, banner, logo og lign. med en lille eller større tekst kan komme frem på diverse hjemmesider. Du kan ramme bestemte målgrupper, ved at sortere efter demografi, geografi og interesser. Du kan altså selv vælge, hvem du vil ramme, og selv styre hvilket køn, land og hvilke interesser, du vil ramme. Så sælger du f.eks. træningsbukser eller tights til kvinder, så kan du først og fremmest sortere efter køn, så du kun rammer kvinder. Dernæst kan du sortere på geografi, som kunne være hele Danmark, hvis altså du sender og sælger til hele landet. Udover det kan man også sortere på interesser, her vil det være oplagt at ramme kvinder, der går op i fitness, træning, sundhed og andre relevante interesser.

Videoannoncering gør, at du kan ramme din målgruppe med en udvalgt video, eller en bestemt video, du har fået lavet for et specifikt produkt eller branding af din virksomhed generelt. På f.eks. Youtube kan du lave videoannoncering. Måden det sker på er, at du vælger din målgruppe ud fra køn, alder, interesser eller sted. Sælger du som nævnt tidligere tights eller træningsbukser til kvinder, vil det være oplagt at vælge kvinder. Vil du ramme kvinder i alderen 18 til 30 år eller kun kvinder som er i Danmark, er dette også muligt. Som ved display annoncering har du også mulighed for at vælge bestemte interesser, så her ville det være oplagt at vælge sportsentusiaster eller kvinder der har interesse i fitness, sundhed træning eller andre relevante interesser.

Shopping er de smarte billeder du ser hvis du f.eks. søger efter en vinterjakke eller hvad man nu lige står og mangler. Så kommer der i toppen eller ude til højre billeder af produkter hvor du kan se pris, model, forhandler og brand. Shopping har en tendens til at overtage flere og flere klik på søgenetværket, og årsagen til dette er, at billeder fanger den søgende mere end tekster i annoncer. De fleste webshops burde have dette, det er nemlig en rigtig god mulighed for at få flere salg på din webshop.

Google adwords salg

Adwords

Google Adwords er både en måde hvorpå du anvender pull og push markedsføring. På shopping og søgenetværket er det pull, fordi man forsøger at få kunden frem til produktet eller serviceydelsen som de søger efter. Her er det altså dine kunder, der aktivt søger efter et bestemt produkt eller serviceydelse, og her er der så mulighed for din annonce kan komme frem i enten shopping eller search. Search er som tidligere nævnt de øverste tre til fire resultater, og de nederste to til tre stykker. Shopping er annoncering på Google med billeder af et givent produkt hvor pris, brand og forhandler også fremkommer ved billedet.

Kigger vi på Google Adwords’ video- og displayannoncering, er dette push markedsføring. Her forsøger man som virksomhed at få sin virksomhed eller produkt frem hos en mulig kunde, hvor det ikke er sikkert, de har vist interesse. Kunden har derfor ikke direkte søgt efter det produkt, som en virksomhed sælger, eller søgt efter en bestemt virksomhed. Det er her muligt at få sin reklame frem på diverse sider, hvor man har segmenteret efter køn, alder, interesse og geografi. Google Adwords har også en masse retningslinjer man skal følge, som du kan læse meget mere om her.

Hvad Er Google Adwords

Google Adwords er altså alt ovenstående du lige har læst. Google Adwords er alt den annoncering og reklame, der betales for at få frem på Google eller på de sider, man ønsker at få sin video- eller displayannoncer vist på.

Dine omkostninger ved Google afhænger af din kampagnes, annonces og søgeords kvalitetsscore, samt det konkurrenceniveau der er på det, du vil annoncere på. Din kvalitetsscore afhænger af den forventet klikrate, annoncerelevans og destinationsoplevelse. Klikrate også kaldet Click Through Rate, er altså hvor stor en andel af dem der ser din annonce, som også klikker på din annonce. Annoncerelevans er hvor relevant Google ser din annonce, i forhold til det søgeord du vil have din annonce vist på. Destinationsoplevelse er din landingsside, altså den side en søgende lander på når de klikker på din annonce. Den skal være relevant, flot, overskuelig og have fokus på at få den søgende til at klikke videre på din side eller foretage sig en eller anden form for konvertering på din side. En konvertering kan være tilmeldelse på nyhedsbrev, udfylde kontaktformular, et salg eller hvad du opsætter som mål på din side.

Pris pr. klik, altså dine omkostninger ved brug af Google Adwords, afhænger af din kvalitetsscore. Som der står beskrevet i ovenstående afhænger din kvalitetsscore af klikrate, annoncerelevans og destinationsoplevelse. En god kvalitetsscore er 7-10, mellemgod er 5-7 og dårlig er 1-5.

Video til forklaring af klikpriser og auktion på Google Adwords.
growth hack

Hvad er Adwords

Adwords er Googles annonceringsplatform, og her kan du anvende alle ovenstående annonceringsformer. Er din virksomhed ikke online, eksisterer den ikke. Tænk på at utrolig mange af dine kunder søger på Google dagligt, og hvis du ikke er online, kan du ikke komme frem, når de søger på produkter eller ydelser, som du sælger. Så har du ikke testet Adwords af, så er det på tide, du prøver det og ser hvad du som virksomhed kan få ud af det!

Adwords behøver ikke at være dyrt, og ønsker du at starte småt, kan du sagtens det. Du styrer selv dit daglige, månedlige og årlige forbrug, og det er super nemt at justere. Har du læst ovenstående omkring, hvad der afgør hvad dine priser pr. klik bliver, og set den super gode video som Hal Varian, Cheif Economist hos Google har lavet, så burde du også have en forståelse for det.

Det er en stor jungle det med Adwords, og får du nogle spørgsmål, så er du meget velkommen til at sende mig en mail på info@adwords-specialist.dk
google adwords

Adwords Specialist

Jeg arbejder til daglig med Google Adwords, og har taget samtlige af Googles certificeringer i Google Adwords og Google Analytics. Jeg forsøger til dagligt at læse, høre podcast eller andet der skal gøre mig klogere på digital markedsføring minimum 30 minutter til 1 time om dagen. Jeg forsøger at udnytte min tid fra og til job, med en god podcast eller andet videomateriale.

Jeg personligt forsøger hele tiden at blive bedre og dygtigere til PPC, altså den del af online markedsføring hvor du betaler pr. klik. Jeg har også erfaring med Affiliate, som er en annonceringsform, hvor du betaler en fast lead pris, eller procent af den omsætning, et givent link giver. Affiliate kan opsættes på blogs, nyhedsbreve, hjemmesider og alle andre steder på nettet, hvor det er muligt at få et link ind. SEO er også noget jeg har arbejdet med, men det har kun været i mine egne projekter og virksomheder.

Har du læst nogle gode bøger, artikler eller andet du tænker der kunne have min interesse i form af læsning eller podcast, er du mere end velkommen til at sende dem til mig på mailen info@adwords-specialist.dk

Google Adwords Priser

Nu er du nok kommet dertil hvor du tænker, hvad koster det så mig for at få dig til at sætte det op og hjælpe mig med at tjene flere penge, skabe flere salg og få et større overskud? Det kan jeg umuligt sige nu, det kommer an på hvor stor en virksomhed du er, antal kampagner, annoncegrupper, annoncer og meget mere. Vil du have lavet en analyse af din Google Adwords konto er dette ganske gratis og uforpligtende! En ting der er sikker, er at alt hvad jeg laver er baseret på data, historie og er derfor veldokumenteret. Jeg gør ikke noget, fordi jeg tror eller fordi jeg antager, jeg gør noget fordi jeg ved det pga. at dataet siger det.

Skal du have hjælp til SEO som f.eks. er linkbuilding, content/indhold, det tekniske SEO på din side? Så få lavet en SEO-analyse af din hjemmeside. Det er 100% gratis og uforpligtende!

Er du ikke aktiv på Facebook og Instagram, men har en virksomhed? Så er der mange muligheder for mersalg, på platforme som Facebook og Instagram med den rigtige strategi. Skal du have hjælp til annoncering på Facebook og Instagram, så sidder jeg klar til at hjælpe dig.

Nu er min mail blevet fremhævet flere gange i alt ovenstående, men hvis du sender en mail med dine tanker og idéer til info@adwords-specialist.dk, så får du en mail tilbage med en pris, hvad jeg anbefaler og hvad mine tanker og idéer er omkring, hvad der er det mest optimale for lige netop dig og din virksomhed.

På min side kan du blive meget klogere på hvad søgemaskineoptimering, markedsføring på sociale medier som facebook og instagram. Udover det kan du tilmelde dig mit nyhedsbrev, og dermed blive opdateret hver gang der kommer noget nyt på min hjemmeside.

Google Adwords
5 (100%) 11 votes

Close Menu