Har du sporing på dem der sender en formular på din hjemmeside? Hvis ikke så se her hvordan du gør det gennem Google Tag Manager Først åben din hjemmeside og Google Tag Manager. Har du ikke en Tag Manager, så skal du lave en og tilføje den på din hjemmeside.
- Find den CTA (Call to action) du vil måle på
- Åben derefter Tag Manager og klik på “Preview”
- Så hopper du tilbage til din hjemmeside og trykker F5 for at Refresh hjemmesiden
- Klik rundt og se om det kommer frem ovre i bunden til venstre
- Så skal der klikkes på din CTA (Call to action), for at derefter ser værdierne på den
- Kopier værdien under “Click Classes” og så skal du tilbage til Tag Manager
- Klik så på Triggers og derefter ny Trigger, vælg Click Classes og “Equals” og så skal værdien du har kopieret indsættes
- Så skal du klikke på tags, og klikke “New” og så skal du give den et navn
- Så skal du tilføje den trigger du har lavet og derefter klikke på “Tag Configuration” og så skal der klikkes på “Google Analytics: Universal Analytics”
- Så skal du vælge hændelse, og det du skriver i kategori skal give mening for dig
- Handling og noget der skal definere hvad der sker, klik er oplagt
- Etiket vil jeg vælge “Page URL”
- Vælg derefter “Google Analytics Indstillinger” og vælg den GA opsætning du har lavet
- Vælg Tag Firing, og vælg “Once Per Page” for så er du sikker på den kun “tracker” en gang pr. side
- Gem den derefter og klik “Refresh”
- Derefter opdater din hjemmeside, og test om trigger og tag virker
- Virker det, så skal du blot sumbit det og fjerne preview mode
Har du interesse i at læse mere omkring Google Ads og andre spændende ting, så kan du besøge bloggen her, og besøge Google Ads siden her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.