Bruger du negative søgeord baseret på søgetermer? Hvis ikke, så bruger du nok en masse penge på irrelevante søgninger og søgetermer. I denne video, kan du se hvordan du kommer frem til søgetermer, samt tilføjer dem som negative søgeord hvis du ønsker det.

Jeg tilføjer 2 filtre når jeg er kommet frem til søgetermer. Det ene filter hedder “ingen” og det andet er “under 1 konvertering”. Hvad betyder de så? Filter 1, som er “ingen” betyder at du nu kun vil få vist søgeord, som hverken er tilføjet (bliver anvendt) eller udelukket (tilføjet som negative søgeord). Filter 2, som er “under 1 konvertering” betyder at du nu kun vil få vist søgeord, som ikke har givet 1 konvertering eller flere. Dermed er der en masse søgetermer som ikke er tilføjet som negative søgeord, og som heller ikke har konverteret. Her bør du så finde frem til dem som du mener er irrelevante, og tilføje dem som negative søgeord.

Du skal have et data grundlag for at gøre dette, så jeg vil anbefale man som minimum kigger 3-4 måneder bagud, alt afhængig af hvor stort dit budget er og hvor mange penge du bruger på annoncering hver måned. Du kan læse meget mere om Google Ads her.