CRO & Conversion Rate Optimization

Hvad er CRO?

CRO handler om konverteringsoptimering af din hjemmeside og er er en forkortelse for Conversion Rate Optimization. CRO går ud på at forbedre din hjemmeside, så der vil være flere af dine besøgende, der foretager en aktiv handling i forhold til at kontakte dig eller købe dit produkt.

CRO Conversion Rate Optimization
CRO – Conversion Rate Optimization

Ønsker du at forbedre din konverteringsrate gennem konverteringsoptimering? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Hvad betyder CRO?

CRO betyder overordnet set konverteringsoptimering, og det er en stor del af det arbejde, der bliver udført i forbindelse med SEO. Konverteringsoptimering handler om at gøre det lettere og mere attraktivt for hjemmesidens besøgende at kontakte dig eller købe et af dine produkter. En konvertering kan for eksempel være et salg i din webshop, eller det kan være at udfylde en kontaktformular på din hjemmeside. Det kan også være et opkald til dig direkte fra hjemmesiden. Det kommer helt an på, hvad du ønsker, der skal tælle som en konvertering.

Konverteringsraten på din hjemmeside fortæller, hvor mange af dine besøgende der foretager en handling, der tæller som en konvertering. Det vil langt fra være alle dine besøgende, der kontakter dig eller køber en vare, efter de har besøgt din hjemmeside eller webshop. Du bør derfor hele tiden arbejde med, hvordan du kan få flere og flere af hjemmesidens besøgende til at foretage en handling på din hjemmeside.

Jo flere der for eksempel kontakter dig, desto større sandsynlighed er der også for, at du vil få flere betalende kunder.

Hvad skal du være opmærksom på med CRO?

Når det kommer til CRO, er det vigtigt, at du sætter de rigtige mål op på din hjemmeside, og at du rammer den rette målgruppe til din ydelse eller dine varer. Herefter bør du målrette din CRO til netop dette. Ønsker du for eksempel at få flere af dine besøgende på hjemmesiden til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, nytter det ikke noget, at du gør det nemmere for dem at ringe dig op.

Derudover er det vigtigt, at du sørger for, at du har sat korrekt sporing op i Google Analytics på de mål, som du gerne vil måle på. Ellers bliver det meget svært for dig at vurdere, om du har forbedret din konverteringsrate, og om du dermed har fået flere kunder.

Du bør sørge for at tilpasse dit indhold og din hjemmesides grafiske udtryk til din målgruppe. Er din målgruppe for eksempel den yngre del af befolkningen, kommer du ikke langt ved at have en kedelig hjemmeside, hvor alt indhold er skrevet i gammelt sprog, hvor du tiltaler kunden ”De”. Det vil kun skræmme dine besøgende væk igen. I stedet for bør du få lavet et dynamisk, grafisk design og skrevet indhold, der henvender sig til de unge, samtidig med at det passer til dit produkt eller din ydelse.

Hvad kan CRO hjælpe med?

Arbejdet med CRO kan hjælpe dig med at få flere af dine besøgende på hjemmesiden til at kontakte dig eller foretage en anden form for handling på din hjemmeside, der har værdi for dig og din virksomhed. Tilbyder du for eksempel en ydelse på din hjemmeside, som kræver, at dine kunder kontakter dig for at fortælle om deres opgave, så er det nødvendigt, at du gør det nemt for kunden at kontakte dig.

Det er dog vigtigt i den forbindelse at huske på, at en konvertering ikke er ensbetydende med en ny kunde. En konvertering sørger for, at kunden kommer i kontakt med dig, men det er i sidste ende op til kunden selv, om vedkommende vil benytte sig af din ydelse eller købe din vare. Det kommer i øvrigt også an på dine priser og mange andre faktorer.

Det vigtigste at huske er dog, at konverteringsraten på din hjemmeside er et udtryk for, hvor mange af dine besøgende der rent faktisk har behov for din ydelse, og som finder din hjemmeside relevant. Har du for eksempel en god konverteringsrate, men er der ikke mange af dem, der henvender sig til dig, der i sidste ende bliver til kunder, bør du for eksempel kigge nærmere på dine priser eller din kommunikation med dine kunder.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej

Del dette med dem du kender

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på twitter

Book mig, 1 time gratis hos dig.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund

Er du sikker på du ikke vil have mig forbi 1 time gratis?

Du har intet at tabe, det er ren win-win for dig!