E-Commerce

Hvad er E-Commerce?

E-Commerce er den engelske betegnelse for dét, vi danskere kender som ”E-handel”. Det er begge begreber, der dækker over køb af produkter, varer og ydelser, som foregår på nettet. De seneste år har E-handlen været stigende, og danskerne indtager en 2. plads af lande i Europa, når det kommer til befolkninger, som primært benytter sig af at handle på nettet

E-Commerce
E-Commerce

Ønsker du at øge antallet af salg og besøgende på din hjemmeside? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

E-Handel, hvad er det?

E-Commerce er en samlebetegnelse for de handelsaktiviteter, som foregår online. Det dækker over køb af både tjenester, ydelser, services og produkter, som købes på nettet.

E-handel gør det effektivt og fleksibelt at sælge varer via webshops, da virksomheder kan nå ud til langt flere kunder, end der er mulighed for hos de fysiske butikker.

Derudover er det attraktivt for kunderne at handle på nettet, da priserne i gennemsnit er lavere sammenholdt med priserne i de fysiske butikker. Virksomheder sparer på udgifterne, når de sælger deres varer på nettet, hvilket gør det billigere for kunderne at handle online.

Det er ikke kun på grund af den høje grad af fleksibilitet samt de lave priser, at E-Commerce har været stigende de seneste år (og forventes at tiltage i vækst de kommende år). Det er nemt og bekvemmeligt at handle på nettet, og kunder kan spare betydningsfuld tid, når indkøbene klares online.

Dette aspekt er med til at skabe stor konkurrence på det online marked, hvor virksomhederne ved, at parametre såsom nemhed, fleksibilitet og enkelthed har stor betydning hos kundegrupperne.

Er nethandel det samme som E-Commerce?

I takt med at E-handel bliver mere og mere udbredt og almindelig, kommer der løbende flere betegnelser til for den online handelsplatform. Nethandel, E-Commerce og E-handel er alle betegnelser for køb, der foretages på nettet.

Online handel er både til fordel for kunderne og virksomhederne. For kunderne har det betydning, at de kan handle billigere, mere effektivt og spare tid, når de shopper online. Og for virksomhederne har det betydning, at de kan spare udgifter, og at der ikke behøves stor kapital for at bygge en webshop op.

På nettet kan du hurtigt og effektivt komme i kontakt med potentielle kunder og udvikle din forretning. Det stiller dog krav til dig som virksomhedsejer, at du sætter dig ind i dine kundegruppers behov og adfærd, så du sikrer dig, at din markedsføring giver størst værdi for din forretning.

Fordelen ved E-handel er blandt andet, at du får mulighed for via analyseredskaber at opnå viden om dine kundegrupper købsadfærd.

Du kan blandt andet få kendskab til, hvor lang tid dine kunder befinder sig på din hjemmeside, og du kan få indblik i, hvordan kunderejsen fungerer for din målgruppe. Disse data er essentielle for dig, når det kommer til at være iblandt de webshops, som kunderne ønsker at handle hos.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej

Del dette med dem du kender

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på twitter

Book mig, 1 time gratis hos dig.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund

Er du sikker på du ikke vil have mig forbi 1 time gratis?

Du har intet at tabe, det er ren win-win for dig!