Exact Match

Hvad er Exact Match?

Exact match (eller eksakt match) er et begreb, der bruges til at definere præcision omkring annonceringer online. Fremfor at lave en masse forskellige annoncer er det både rentabelt og mest effektivt at producere din annoncer, så dine kunder kun får vist én annonce, når de har søgt efter en bestemt vare eller ydelse på nettet.

Exact Match
Exact Match

Ønsker du at få mere ud af dine annoncer på Google? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Exact Match, hvad er det?

Med eksakt match kan du optimere dit markedsføringsbudget ved at lave rammende annoncer, der kun bliver vist for bestemte kundegrupper. Der findes forskellige søgeordstyper, og eksakt match er særlig populær, da denne type giver dig størst kontrol over, hvem der eksponeres for dine kampagner på nettet.

Des flere af dine målgrupper, der ser dine annoncer, des større er dine chancer for en høj klikrate.

Eksakt match fungerer således:

  1. En potentiel kunde eller forbruger anvender et bestemt søgeord på nettet
  2. Forbrugeren får vist annoncer, som matcher det pågældende søgeord
  3. Med høj match procent vil det være din annonce, som forbrugeren eksponeres for.

Det har værdi på kort og lang sigt, at du investerer tid i denne markedsføringsform. Med mange annoncer vil dine markedsføringskroner blive brugt hos flere annoncemedier og på forskellige kampagner. Des mere konkret og specifikt du er med dine online kampagner, des bedre anvender du dit reklamebudget, og des større er sandsynligheden for, at forbrugerne lander på din hjemmeside, når de søger efter varer eller services på nettet.

Alle der ønsker højere konvertering og klikrate, skal forholde sig til, hvordan de kan målrette deres annoncer på nettet.

Hvad skal du være opmærksom på med Exact match?

Med brug af Exact match kan du opleve et fald i antal visninger med din annonce. Dette skyldes, at markedsføringstilgangen målretter, hvem der ser din annonce. Selvom du oplever dyk i antal visninger, vil de kunder som klikker på din annonce have en oprigtig i dine produkter, da de specifikt har søgt efter dem på nettet.

Når du anvender forskellige markedsføringstiltag, skal du være opmærksom på deres virkninger. Fald i antal visninger er ikke ens betydende med risiko for frafald af kunder eller risiko for lav omsætning. Med eksakt match kan du være sikker på, at de kunder, som klikker på din annonce, har ønske og interesse for din virksomheds produkter, og dette skaber større chance for konvertering.

Før du går i gang med at lave målrettede kampagner, skal du arbejde med annoncernes indhold i form af tekst og billeder. Når du vil opnå det bedste match mellem dine kampagner og de kunder, som søger efter din virksomheds produkter på nettet, skal du arbejde med søgeord i forskellige versioner. Det er både primære og sekundære søgeord, du skal forholde dig til, når du vil lave Exact match.

Sådan kan du arbejde med søgeord og eksakt match

Det er søgeord, du skal forholde dig til, når du vil bruge eksakt match i dine online kampagner.  Der er flere ting, du kan gøre, så du sikrer dig at medtage så mange søgeord, der giver mulighed for Exact match:

  • Brug søgeordsværktøj, der kan analysere termer og ord hos din målgruppe: Der findes forskellige analyseværktøjer, du kan benytte dig af, når du vil have indsigt i, hvilke korte eller langt søgeord din målgruppe senest har benyttet, når de vil lede efter din virksomheds varer på nettet.
  • Gør brug af værktøjer til at finde relaterede søgeord: Du kan selv finde frem til mange primære søgeord. Dog skal du også forholde dig til de relaterede søgeord, som du måske ikke selv kan komme på. I denne forbindelse kan du benytte dig af et værktøj omkring søgeordsplanlægning.

På samme måde som du kan arbejde med at få dine annoncer vist, når dine ønskede målgrupper søger efter dine varer på nettet, kan du også arbejde med de såkaldte ”negative søgeord”. Ønsker du, at din hjemmeside ikke bliver vist, når forbrugere søger efter visse produkter på nettet, skal du bruge de negative søgeord i dine kampagner.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej

Del dette med dem du kender

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på twitter

Book mig, 1 time gratis hos dig.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund

Er du sikker på du ikke vil have mig forbi 1 time gratis?

Du har intet at tabe, det er ren win-win for dig!