Infoudvidelser

Hvad er infoudvidelser?

Infoudvidelser er en annoncemulighed, du kan gøre brug af, når du arbejder med Google Ads. Annonceudvidelser kan bruges til at promovere særlige fordele eller rabatter, som du kan tilbyde dine kunder. Disse kundefordele bliver vist sammen med dine annoncer. 

Du kan bruge annoncemuligheden, når du vil opnå mere synlighed og skabe større interesse overfor dine kunder. 

Infoudvidelser
Infoudvidelser

Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

infoudvidelser, hvad er det?

Infoudvidelser er en feature, som kan bruges til at styrke din annoncer på nettet. Du kan bruge muligheden, når du vil skabe kundeinteresse og øge trafikken på din hjemmeside. Info skal målrettes kunderne og give dem lyst til at klikke på din hjemmeside og handle dine varer. De skal med andre ord være tiltrækkende for dine målgrupper. Det kan være info om gratis forsendelse, 30 dages fri returret eller dag-til-dag levering. 

Der findes ikke en fast skabelon for, hvilke kundetiltrækkende informationer du skal fremhæve i dine annoncer. Du kan være kreativ og skille dig ud fra mængden af rabatter og fordele, så din virksomhed opnår interesse hos onlineforbrugerne og potentielle kunder.

Samme frihed gælder i forhold til, hvor specifik du ønsker at være med informationen i dine annoncer.

Du har mange handle- og eksponeringsmuligheder med infoudvidelser:

  • Du kan målrette dem til mobile enheder
  • Du kan afgrænse eksponeringen til særlige tidspunkter i løbet af dagen 
  • Du kan selv bestemme start- og sluttidspunkt
  • Du bør lave minimum 5
  • Det koster ikke ekstra at lave udvidelser med informationer

I praksis fungerer informationer ved, at du kan skrive små tekststykker i dine Google Ads annoncer.

Hvorfor bør du lave infoudvidelser?

Des større interesse du kan skabe omkring din virksomhed og dens produkter, des større sandsynlighed er der for, at du kan omdanne besøgende til kunder og genere salg. Du bør lave infoudvidelser på dine annoncer, hvis du vil opnå følgende fordele:

  • Skabe kundeinteresse og udvide dine målgrupper
  • Få større klikrate på dine annoncer
  • Skille dig ud fra konkurrerende virksomheder på nettet
  • Opnå større synlighed på nettet
  • Udnytte dine Google Ads muligheder, da udvidelser er en gratis feature

Én af de helt store årsager til, at du bør lave udvidelser på dine annoncer er, at det er en gratis feature på Google Ads. Du betaler kun, når en kunde klikker på din annonce, men det er uden beregning at optimere chancerne for, at kunder får interesse for netop din virksomhed.

Dette gør det attraktivt for mange virksomheder at gøre deres online kampagner endnu mere tiltrækkende overfor kunderne, når tiltaget ikke er forbundet med ekstra markedsføringsomkostninger.  

Når der er stor frihedsgrad til selv at udforme dine annonceudvidelser, kan det svare sig at investere tid i at skabe de rette informationer. Der kan være forskel på, hvor mange information dine annonceringer skal have, og der kan være behov for at placere dem særlige steder i dine annoncer.

Gode råd når du arbejder med infoudvidelser

Du har forskellige valgmuligheder i forhold til at udforme informationer på dine annoncer. Det kan foregå via underlinks.

Via disse underlinks kan du gøre din annonce på nettet mere visuelt synlig, og hvor du giver dine kunder anledning til at gå til forskellige undersider på din hjemmeside. Du kan f.eks. bruge CTA formuleringer (”call to action”) såsom ”kontakt os i dag” eller ”book tid hos os” i dine undersidelinks

Når du vil skabe de skarpeste infoudvidelser, der tiltrækker kundernes interesse, kan du gøre brug af følgende:

  • Lav minimum 5 forskellige infoudvidelser
  • Brug dine USP’er (unikke selling points)
  • Vær skarp i din formulering

Des flere muligheder du giver dine kunder, des større er chancerne for trafik, øget klikrate og forhøjede salgsmuligheder. Har du en App til din virksomhed, er det oplagt at lave en link til den i én af de mange udvidelser. Herved kan kunderne nemt og problemfrit downloade appen, og det er en hjælp for dem at få ubesværet adgang til din webshop i fremtiden.

Du kan med fordel lave minimum 5 infoudvidelser på én annonce for at skabe variation. De forskellige informationer er med til at få din annonce til at fylde, så den visuelt tiltrækker kundernes opmærksomhed. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej

Del dette med dem du kender

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på twitter

Book mig, 1 time gratis hos dig.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund

Er du sikker på du ikke vil have mig forbi 1 time gratis?

Du har intet at tabe, det er ren win-win for dig!