Hvad er Opkaldsudvidelser?

Opkaldsudvidelser giver dig mulighed for at vise dit telefonnummer, når dine Google Ads annoncer bliver vist i Googles søgeresultater. Dermed kan dem der får vist dine annoncer ringe til dig direkte fra annoncerne.

Opkaldsudvidelse
Opkaldsudvidelse

Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Opkaldsudvidelse, hvad er det?

Opkaldsudvidelser er en udvidelse, som du har mulighed for at tilføje dine Google Ads annoncer. På den måde får dine potentielle kunder vist dit telefonnummer, når de ser din Google Ads annonce, og det giver dem mulighed for at ringe op til dig fra annoncerne. Det vil med andre ord sige, at de ikke behøver at klikke sig ind på annoncerne for at få vist din hjemmeside og dermed finde dit telefonnummer.

Hvis du vælger at benytte dig af muligheden for at tilføje opkaldsudvidelser til dine Google Ads annoncer, så har du mulighed for at vælge, at dit telefonnummer kun skal vises i din åbningstid. På den måde undgår du, at dine potentielle kunder ringer til dig forgæves. Samtidig undgår du også at betale for, at de klikker på udvidelsen, når du ikke selv har mulighed for at besvare opkaldet. Det er nemlig sådan, at du betaler det samme for, at en potentiel kunde klikker på din opkaldsudvidelse, som du gør, når en potentiel kunde klikker på selve annoncen.

Derfor bør du lave opkaldsudvidelse

Der er mange fordele forbundet med at lave opkaldsudvidelser til sine annoncer. En af disse fordele er, at du gør det væsentligt nemmere for dine kunder at komme i kontakt med dig. Jo lettere det er for dine kunder at komme i kontakt med dig, desto større vil sandsynligheden også være for, at de rent faktisk gør det. Dermed kan du øge din konverteringsrate, ligesom du også kan få mest muligt ud af dine penge til markedsføring.

En anden fordel ved at lave opkaldsudvidelser er, at du kan skille dig ud fra dine konkurrenter i søgeresultaterne med dine Google Ads annoncer. Det gælder selvfølgelig kun, hvis dine konkurrenter ikke har tilføjet udvidelsen. Benytter de sig omvendt af opkaldsudvidelsen, er det mindst lige så vigtigt, at du også gør det, så du ikke ender med at skille dig negativt ud fra dine konkurrenter.

Helt overordnet set kan man sige, at hvis du på din hjemmeside giver dine besøgende mulighed for at ringe op til dig, så bør du også lave en udvidelse med opkald til dine Google Ads annoncer. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej