Hvad er Paid Search?

Paid search betyder ”betalt søgning”, og det er også det, som man kalder for ”søgeordsannoncer” og/eller “tekstannoncer”. Begrebet dækker over den form for online markedsføring, som man kan købe hos søgemaskinerne som for eksempel Google, Bing og andre. Det kan for blandt andet være i form af Google Ads annoncer (tidligere Google AdWords).

Paid Search
Paid Search

Ønsker du at få mere ud af din Paid search eller komme i gang med det? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Paid Search, hvad er det?

Paid search er et begreb, der dækker over de forskellige former for betalt annoncering, som man kan benytte sig af via søgemaskinerne. Det kaldes også for PPC, som står for Pay Per Click, hvilket er den mest almindelige form for betalt annoncering. Det vil sige, at det er annoncering, hvor man betaler et bestemt beløb, når der er nogen, der klikker på annoncerne.

Begrebet kan blandt andet dække over betalt annoncering i form af Google Search Annoncering, Bing Ads, Google Shopping, mm.

Paid search er et rigtigt godt supplement til for eksempel søgemaskineoptimering, der er kendt som værende ”gratis søgeresultater”. Det skyldes, at du som annoncør netop ikke skal betale for at få dine annoncer vist i disse resultater. Paid search fungerer mere som en reklame for den konkrete virksomhed, og derfor betaler annoncøren et beløb, når en potentiel kunde klikker på annoncen.

Betalt annoncering kan dog også sagtens stå alene som den eneste form for online markedsføring, hvis du ønsker dette.

Hvad er der af muligheder på Paid Search?

Der er rigtig mange forskellige muligheder, når det kommer til paid search, og hvilke(n) du bør vælge afhænger blandt andet af, hvad din virksomhed tilbyder. Driver du en virksomhed, der sælger en ydelse, vil det i langt de fleste tilfælde bedst kunne betale sig at vælge Google Ads, eventuelt suppleret med Bing Ads. Langt de fleste brugere på søgemaskinerne er på Google, og derfor kan det i de fleste tilfælde bedst betale sig at bruge markedsføringskronerne der hvis man vil opnå vækst.

Med Google Ads får du vist dine annoncer enten øverst eller nederst i Googles søgeresultater, og du betaler kun, når der er nogen, der klikker på annoncerne. Bliver dine annoncer vist, men er der ingen, der klikker på dem, betaler du ikke for visningerne, medmindre du har sat din Ads-kampagne op til denne budgetstrategi.

Driver du omvendt en webshop, hvor du forhandler varer til almindelige forbrugere, så kan du med stor fordel vælge at benytte dig af Google Shopping. Google Shopping er de øverste resultater, som bliver vist i forbindelse med produktsøgninger, hvor der vises både et billede af produktet samt en pris.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej