Phrase Match

Hvad er Phrase Match ?

Der findes forskellige søgeordstyper, hvoraf Phrase match er én af dem. Søgeord (eller keywords) kategoriseres i forhold til deres anvendelsesmuligheder og i forhold til, om de er korte eller lange. Som navnet antyder, er denne søgeordstype defineret ved at være lange keywords, hvor der bruges formuleringer eller ’fraser’.

Direkte oversat betyder den engelske betegnelse ”sætningsmatch”.

Phrase Match
Phrase Match

Ønsker du at få mere ud af dine annoncer på Google? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Phrase Match , hvad er det?

De 5 søgeordstyper har hver deres egenskaber, muligheder og begrænsninger. Mens nogle er egnede til at tiltrække bestemte kundegrupper, er andre ideelle til at nå bredt ud, og hvor søgeordet kan genere meget trafik via en annonce på nettet.

Sætningsmatch er længere søgeord, hvor der bruges fraser. Disse er anvendelige til at opnå synlighed overfor de kunder, der har tendens til at bruge citationstegn foran og bagved deres søgeordssætning.

Det er en fordel at bruge sætningsmatch, når du gerne vil nå langt ud til både eksisterende kunder og potentielle kunder. Ved at bruge sætninger der indeholder primære søgeord, kan dine annoncer blive eksponeret for dem, som søger direkte på sætningen og dem, som søger på dit primære søgeord.

I praksis kan brugen af søgeordstypen se sådan ud:

  1. En forbruger søger efter ”blå trøje” på nettet
  2. Forbrugeren får nu vist relaterede annoncer ved at bruge sætningen i citationstegn

(det kan blandt andet være ”blå trøje på tilbud” eller ”blå strik trøje”)

Når du bruger sætninger som dine keywords, kan forbrugerne blive eksponeret for dine annoncer, når de søger efter den pågældende sætning – også selvom de skulle anvende ord enten før eller efter dine søgeordssætning.

Sådan kan du opnå høj klikrate med sætningsmatch

En af de helt store fordele ved Phrase match er søgeordstypens egenskab til at skabe høj klikrate (det vil sige andelen af forbrugere, som vælger at klikke på dine annoncer, når de søger efter produkter eller ydelser på nettet).

Alle korte keywords kan omformes til sætninger, som du kan bruge i dine annoncer.

Når du arbejder med sætningsmatch via et keyword tool, kan du få indblik i, hvilke formuleringer dine kunder anvendte, da de skulle finde frem til din virksomheds produkter. Denne viden kan du bruge til at kvalificere dine fremtidige keywords til brug for annoncering, og du får unik mulighed for at identificere de stærkeste søgeord. Disse stærke nøgleord skal du føje til din søgeordsliste og gøre brug af dem, når du i eftertiden laver kampagner, som skal eksponeres overfor de kunder, hvor der er størst sandsynlighed for konvertering.

Des mere målrettet og omhyggelig du er med at udvælge dig de bedste nøgleord, des større er sandsynligheden for at opnå en høj klikrate på din hjemmeside. Der er større chance for, at en forbruger klikker på din annonce, når den matcher den sætning, som vedkommende skrev på en søgemaskine.

Du skal løbende holde dig ajour med, hvilke nøgleord dine kunder gør brug af, så du konstant kan skabe de bedste sætningsmatch.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej

Del dette med dem du kender

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på twitter

Book mig, 1 time gratis hos dig.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund

Er du sikker på du ikke vil have mig forbi 1 time gratis?

Du har intet at tabe, det er ren win-win for dig!