Hvad er PPC?

Indenfor marketing anvendes PPC ”Pay Per Click” som en afregningsmodel, der kan hjælpe med at holde dig orienteret om effekten af dine markedsføringskampagner og online annoncer. Det er vigtigt, at du forholder dig til, hvilke effekter dine annonceringer skaber sammenholdt med dine markedsføringskroner.

PPC Pay Per Click
PPC – Pay Per Click

Ønsker du at forbedre værdien af dit PPC markedsføring? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Hvad betyder PPC?

PPC er den mest brugte betegnelse for den afregningsmodel, der på dansk kan betegnes som ”pris pr. klik”. Når du benytter dig af annoncemedier til at lave kampagner med denne model, vil du betale en bestemt pris, hver gang en forbruger og potentiel kunde klikker på din annonce.

Der findes flere forskellige afregningsmodeller, du kan benytte dig af, når du vil have kendskab til effekten, udbyttet og prisen på dine kampagner.

Flere og flere virksomheder vælger at benytte sig af PPC, da der er betydningsfulde fordele forbundet med metoden:

  • Der kræves ikke en stor likviditet for at investere i afregningsmetoden
  • Du opnår stor indflydelse på, hvilke målgrupper der eksponeres for dine markedsføringskampagner
  • Du kan holde dig ajour med effekten af dine online annoncer
  • Du kan bruge afregningsmetoden til at følge udviklingen med dine annonceringer
  • Du betaler kun, når en potentiel kunde har klikket på din annonce

Én af de store, økonomiske fordele ved ”pris pr. klik” metoden er, at du ikke betaler, så længe der ikke klikkes på dine annoncer. Det er derfor en populær metode at benytte sig af sammenholdt med de afregningsmodeller, hvor du betaler for antal fremvisninger med dine annonceringer.

Hvad skal du være opmærksom på med PPC?

En anden betydningsfuld fordel ved ”pris pr. klik” modellen er, at du har stor indflydelse på, hvilke målgrupper der eksponeres for dine markedsføringskampagner. Du kan således skræddersy dine annoncer og målrette dem, hvilket kan betyde større succes med at ’ramme’ de ønskede kundegrupper.

Dette stiller også krav til dig i forhold til udformningen af dine annoncer. Det er vigtigt, at du er omhyggelig med at bruge formuleringer og søgeord, som matcher din pågældende målgruppe. Vil du annoncere overfor flere målgrupper, skal du lave forskellige annoncer, som er tilpasset hver enkelt.

Der er forskel på, hvilke søgeord du skal vælge, og du skal være specifik og konkret med tekstindholdet i annoncerne.

Det gælder om at tiltrække kundernes opmærksomhed og give dem relevant og brugbar information i annoncerne, så de motiveres til at klikke sig videre og over på din hjemmeside. Du skal ikke kun forholde dig til at opnå konverteringer og klik via dine annonceringer. Det hjælper ikke meget, at du ligger øverst i søgeresultaterne på Google eller andre søgemaskiner, hvis du har en utidssvarende og langsom hjemmeside. Din hjemmeside skal være moderne og brugervenlig, så du optimerer chancer for, at dine besøgende også benytter sig af din virksomheds produkter eller ydelser.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej