Remarketing

Hvad er Remarketing?

Nå ud til personer, der allerede har været inde på din hjemmeside eller din app, ved hjælp af remarketing. Dermed kan du øge kendskabet til din virksomhed eller din webshop og øge chancerne for at få dem til at foretage et salg eller benytte sig af din ydelse. Det er en del af mulighederne i Google Ads

Remarketing
Remarketing

Ønsker du at få mere ud af din remarketing? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Remarketing, hvad er det?

Du kender det sikkert. Du har været inde på en hjemmeside eller en webshop for at finde informationer om en ydelse eller et produkt. Efterfølgende begynder du at se reklamer på din computer, smartphone eller tablet på andre hjemmesider fra den hjemmeside, du tidligere var inde og kigge på. Det er remarketing.

Remarketing er en måde for virksomheder at ”følge efter” sine besøgende for at fortælle dem, at ”de stadig er her”. Har du for eksempel fugt i kælderen, har du måske i den forbindelse været inde på forskellige virksomheders hjemmesider for at finde ud af, hvordan de kan hjælpe dig med at slippe af med fugten. Du har måske besøgt fem forskellige hjemmesider, og nu er du i gang med at beslutte dig for, hvilket af firmaerne du skal kontakte for at få fikset kælderen. Du har med andre ord foretaget din research, og nu er du i gang med beslutningsfasen. Sådan foregår det typisk inden for mange forskellige brancher, og det samme gør sig gældende ved produkter. Skal du købe et helt bestemt produkt, besøger du formentlig flere forskellige webshops for at finde ud af, hvor du kan købe produktet billigst henne.

Dynamisk remarketing

Der findes flere forskellige metoder inden for lige netop denne form for annoncering, og en af dem er dynamisk remarketing. Med denne type annoncering kan du tage din remarketingkampagne til helt nye højder.

Med almindelig remarketing kan du få vist dine Google Ads annoncer for personer, der tidligere har været inde på din hjemmeside eller din app. Med dynamisk remarketing kan du vise disse besøgende skræddersyede annoncer, som indeholder de samme produkter eller ydelser, de individuelt har kigget på inde på din hjemmeside. Dermed giver du dine besøgende en unik mulighed for at fuldføre den handling eller det køb, de tidligere har påbegyndt i løbet af deres researchfase.

Det giver endnu en øget mulighed for, at du kan øge din omsætning fra personer, der allerede har vist interesse for dine produkter eller dine ydelser. Det vil være nemmere at få dem til at handle hos dig, end det vil være at skabe interesse hos en helt ny, potentiel kunde.

Hvorfor du bør bruge remarketing

En af de helt store fordele ved at benytte remarketing er, at du i langt de fleste tilfælde vil have større sandsynlighed for at få en omsætning via en besøgende på din hjemmeside, der tidligere har vist interesse for din virksomhed, end du vil have hos en helt ny kunde, der aldrig har besøgt din hjemmeside før.

En anden fordel ved at benytte dig af denne markedsføringsmetode er, at du kan nå ud til dine potentielle kunder forskellige steder i købstragten. Via de organiske søgeresultater og dine almindelige Google Ads annoncer kan du nå ud til de potentielle kunder, når de er i gang med deres indledende research. Ved at benytte dig af remarketing slipper du dog ikke kunden, efter vedkommende har forladt din hjemmeside. Du fortsætter med at reklamere for din virksomhed, din ydelse eller dit produkt, mens vedkommende fortsat er i beslutningsfasen, og dermed kommer du hele vejen rundt i købsprocessen.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej

Del dette med dem du kender

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på twitter

Book mig, 1 time gratis hos dig.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund

Er du sikker på du ikke vil have mig forbi 1 time gratis?

Du har intet at tabe, det er ren win-win for dig!