Udvidelser med websiteinfo

Hvad er udvidelser med websiteinfo?

Når du annoncerer via Google Ads, kan du lave websiteinfo udvidelser, som kan tiltrække kundernes opmærksomhed, og som kan skabe ekstra trafik på din hjemmeside. Udvidelser med websiteinfo er én af de mange tiltag, du kan benytte dig af, når du vil din høje klikrate og konverteringsrate.

Udvidelser Med Websiteinfo
Udvidelser Med Websiteinfo

Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Websiteinfo, hvad er det?

Konkurrencen på nettet er hård, og det gælder om at gøre brug af de features, du har for at optimere sandsynligheden for, at det er din hjemmeside, forbrugerne vælger. Websiteinfo udvidelse omkring dit website er én af disse værktøjer.

Når en forbruger har søgt efter en bestemt vare eller en særlig serviceydelse på nettet, får vedkommende listet de forhandlere, som relaterer sig til disse produkter. På få sekunder skaber kunden et valg om en bestemt hjemmeside. Aspekter såsom effektivitet, høj kundeservice og brugervenlighed er vigtige parametre i denne søge- og beslutningsproces.

Jo bedre din annonce tager sig ud på nettet, jo større er chancerne for, at forbrugere vælger din virksomhed, når der skal bookes tid eller bestilles varer.

Websiteinfo kan blandt andet være oplysninger om:

  • Særlige kundefordele
  • Unikke produkter eller varekategorier
  • Handelsfordele
  • Dine serviceydelser

Informationerne kan f.eks. være gratis forsendelse, fri retur i 60 dage, brands, ydelser eller at kunden finder særlige produktudgaver af en bestemt vare i din webshop.

Når du skal lave udvidelser på dine annoncer, skal du være opmærksom på, at antallet varierer afhængig af platform. På en computer kan der vises flere informationer eller overskrifter á gangen, og på mobile enheder er det én eller flere overskrifter.

Derfor bør du lave udvidelser med websiteinfo

Der er flere grunde til, at det kan svare sig at investere tid i at lave udvidelser på dine annoncer. For det første giver du kunderne værdi ved at tilbyde fordele, som andre konkurrerende virksomheder på nettet ikke tilbyder.

For det andet fremmer du dine egne salgsmuligheder, da kunder vælger din webshop fremfor de andre, hvor de ikke opnår samme fordele. Dette har betydning for succesen med din online virksomhed, da elementer såsom synlighed og nemhed har stor værdi hos forbrugerne på nettet.

Herunder ses et udpluk af de primære fordele, du kan få glæde af ved at lave udvidelser på dine annonce med information om dit website:

  • Du hjælper forbrugerne og gør det nemmere for dine kunder at finde relevant information
  • Du investerer dine markedsføringskroner mest rentabelt og fornuftigt
  • Du sørger for dine annoncer fylder mest muligt i Google Search

Det skal være brugbar, relevant og opdateret information, dine kunder finder på annoncen. Dette stiller krav til dig i forhold til løbende at opdatere dine informationer og sørge for, de matcher virksomheden og dens ydelser.

Det økonomiske aspekt har betydning for både små og store virksomheder på nettet. De hjælpsomme og brugbare informationer på dine annoncer højner klikraten, i og med at der vil være flere forbrugere, som tiltrækkes af din virksomheds fordele og salgsmuligheder.

Værd at vide om udvidelser med websiteinformationer

Når du arbejder med Google Ads, er det vigtigt at være bekendt med, hvordan annonceringerne fungerer. I denne sammenhæng er det værd at vide, at Google anvender en særlig algoritme, som er i stand til at udvælge de bedste informationer fra dine annoncer. Disse prioriterede informationer vil som udgangspunkt være dem, som bliver vist på dine online kampagner.

Derfor er det en god idé at lave flere forskellige websiteinformationer, så du sikrer dig variation, og så dine annoncer fungerer, uanset om de vises på en computer eller en mobil enhed.

Der er mulighed for at tilpasse dine udvidelser med websiteinformationer. Dette kan ske på annoncegruppe-, kampagne og kontoniveau. I praksis betyder det, at du selv kan bestemme, hvornår og hvor længe dine oplysninger skal vises. Det kan være på bestemte tidspunkter i løbet af dagen, eller det kan være i en afgrænset periode.

Du kan selv sætte start- og sluttidspunkt på dine informationer, hvis annonceringen f.eks. er i forbindelse med en særlig tilbudskampagne.

Det er en god idé at lave korte udvidelser for at nå målgruppen, som primært bruger deres mobile enheder til at shoppe og søge efter produkter på nettet. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej

Del dette med dem du kender

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på twitter

Book mig, 1 time gratis hos dig.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund

Er du sikker på du ikke vil have mig forbi 1 time gratis?

Du har intet at tabe, det er ren win-win for dig!