Undersidelinks & Sitelinks

Hvad er Undersidelinks?

Når du arbejder med undersidelinks i Google Ads, har du mulighed for at tilføje links til dine undersider på dit website. Dette er fordel i forhold til at skabe synlighed omkring din virksomhed overfor kunderne, og det er en effektiv strategi, når det kommer til at skille dig ud fra dine konkurrenter på Google.

Undersidelinks Sitelinks
Undersidelinks Sitelinks

Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Undersidelinks, hvad er det?

Undersidelinks er en feature på Google Ads, som du frit kan benytte dig af. Én af måderne til at opnå synlighed og skabe øget trafik på din hjemmeside er ved at lave undersidelinks (eller ”Sitelinks” som det også betegnes).

Du kan lave flere links til din hjemmesides undersider på én annonce, og dette er med til at få din online markedsføring til at fylde mere. På dén måde kan du få dine annoncer til at skille sig ud visuelt fra dine mange konkurrenter på nettet.

Der findes forskellige typer af udvidelser, hvoraf links til undersider er iblandt de mest populære. Links til undersider kan gøre kunderejsen på din hjemmeside mere effektiv og nemmere for dine kunder.

Derudover har links, der sender dine kunder videre til produkter eller kontaktoplysninger, positiv effekt, når det kommer til konvertering.

Det har stor betydning for succesen med din hjemmeside, at du generer trafik til både landing page og de forskellige undersider. De fleste Google Ads annoncer linker direkte til din hjemmesides primærside. Når du har sitelinks, kan du skabe trafik på flere undersider, hvilket kan højne dine chancer for salg, da det typisk er her, dine produkter eller kontaktoplysninger findes.

Derfor bør du lave undersidelinks

Alle, der har annoncer gennem Google Ads, kan komme til at få glæde af effekterne af undersidelinks.

Du bør arbejde med disse links af flere grunde:

  • Du kan skabe øget trafik på din hjemmeside
  • Du kan opnå en højere konverteringsrate
  • Du kan opnå en højere klikrate på både landing page og undersider
  • Du gør det nemt og effektivt for dine kunder at handle på din hjemmeside
  • Du skiller dig ud blandt dine konkurrenter på nettet
  • Du får unik information om din målgruppes adfærd

Du har stor frihed til selv at udvælge og udforme dine links. Sørg for at gøre dem så brugbare som muligt for din målgruppe. Har du en virksomhed med serviceydelser, kan det være mest ideelt at linke videre til en underside, hvor kunden finder oplysninger om virksomhedens nummer eller adresse.

Har du en webshop, kan det være mest effekt at linke kunde direkte til virksomhedens produkter.

Det er ikke kun for at højne konverteringsrate eller klikraten, at du bør lave links til dine undersider på dine annoncer. Det er også for din fremtidige markedsføring, at det er en god idé.

Brug sitelinks, når du vil effektivisere din annoncering

Du kan bruge redskabet i Google Ads til at få information om, hvilke undersider dine kunder har klikket på, og du kan få indsigt i, hvilke undersider der er blevet vist i tilknytning til dine annoncer.

Denne viden kan bruge, når du i fremtiden vil skabe de mest effektfulde annonceringer på nettet, hvor du giver dine kunder mest værdi. Det har stor betydning for konvertering, at du udarbejder kampagner på nettet, som matcher dine kunders behov, interesse og adfærd.

Des bedre du er til at designe annoncer, som matcher din kundegruppes adfærd, des større er sandsynligheden for, at du kan tiltrække flere kunder i samme målgruppe i fremtiden.

Når du bruger links til undersider, får det dine annoncer til at tage sig mere professionelt ud. Dette aspekt har også betydning, når kunderne på få sekunder vælger websites, efter de har lavet en søgning på nettet.

Des skarpere og des mere professionel din annonce tager sig ud, des bedre står din hjemmeside i konkurrencen med de mange andre websites, som sælger samme eller lignende produkter som din virksomhed.

Google tillader dig at lave 2-6 links til undersider á gangen, og der vil automatisk ske skift imellem disse oprettede links. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

  • Var dette oplæg nyttigt?
  • JaNej

Del dette med dem du kender

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email
Del på twitter

Book mig, 1 time gratis hos dig.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund

Er du sikker på du ikke vil have mig forbi 1 time gratis?

Du har intet at tabe, det er ren win-win for dig!