Søgemaskineoptimering

SEO går også under navnet søgemaskineoptimering, på engelsk search engine optimization. SEO er måden søgemaskiner ser din side på, hvordan personerne der besøger din side, opfatter den på. Det gælder også det sprogbrug der bruges, den tekniske opsætning, linkbuilding og meget mere. Du vil blive meget klogere på hvad alt dette er, og hvad der betyder noget, når du vil have en god placering på Google. Det er ikke kun én side der skal optimeres, men samtlige sider på din hjemmeside. Er der nogle kategorier, sider, produkter eller andet der vigtigt, bør du starte med at fokusere på dem. Søgemaskineoptimering Kolding, Vejle, Esbjerg, Fredericia og hele Danmark.

Skal du have lavet en gratis 360 graders analyse og skal vi sørge for du får bedre placeringer på Google? Bedre placeringer giver flere salg, mere omsætning og større overksud! Du kan udfylde nedenstående, så ringer min kollega dig op hurtigst muligt. Vil du i stedet læse meget mere omkring søgemaskineoptimering, så kan du læse videre under denne formular.

 

Mange års erfaring

Få en SEO specialist til at sidde med din søgemaskineoptimering, som har opnået rigtig gode resultater med mange virksomheder

CRO | Konverterings rate optimering

Få en højere konverterings rate på din hjemmeside, betyder flere besøgende vil konvertere. Dette vil resultere i mere på bundlinjen

SEO rapport

Du får en rapport hver måned, på alt arbejde der er udført, og hvordan dine placeringer har udvilket sig, som normalt altid er en fremgang

Linkbuilding

Få linkbuilding af højeste kvalitet til din hjemmeside, er med til at hæve dine placeringer på Google, og dermed skaffe flere besøgende

Support & Rådgivning

Du vil altid kunne få support og rådgivning, hvis du ringer eller skriver en mail. Uanset hvad det skulle være, vil du altid få et svar

Lokal, national & international SEO

Uanset om du ønsker SEO som er lokal, national eller international, så kan vi hjælpe dig! Vi har kompetencerne og netværket til at opnå resultater

SEO

Søgemaskineoptimering, også kaldt SEO er en uendelig proces og er altid noget du kan gøre bedre eller arbejde mere med. Fokus på søgemaskineoptimering er en investering, der bliver meget værd på sigt, der kommer ikke resultater fra den ene dag til den anden. Men på sigt vil du komme højere og højere op i placeringer på Google, og vil derfor få mere organisk trafik. Organisk trafik er alle de besøgende der kommer ind på din side, ved at enten søge på enten Google, Bing eller andre søgemaskiner. Organisk trafik kommer af hvad folk søger på på Google, så lad os sige, du sælger tøj til kvinder. Du sælger mærket Calvin Klein, og vil derfor gerne have en høj placering når folk søger på Calvin Klein til kvinder f.eks. For at skaffe en høj placering på dette søgeord, kommer det til at kræve meget arbejde og lang tid. Lad os antage du ligger nr. 2 på Google organisk, og en person klikker ind på din hjemmeside. Har personen søgt Calvin Klein til damer på Google, og klikker sig videre fra Google og ind på din hjemmeside. Det er hvad organisk trafik er, og det er hvad søgemaskineoptimering kan give dig. Det kan give dig gode placeringer på Google, og en masse organisk trafik. Så gør en aktiv indsats for søgemaskineoptimering, eller lad mig klare det for dig.

Lad os holde fast i søgeordet Calvin Klein til kvinder, dette er et vigtig keyword for dig hvis ovenstående er dit eksempel. Det kunne have været hvilket som helst keyword. Uanset hvad du arbejder med, sælger eller leverer så har du nogle vigtige keywords som du vil have en høj placering på. Teksten på din side skal optimeres korrekt i forhold til det keyword du ønsker at få en god placering på. Det er her en SEO specialist ved, hvor og hvordan dette keyword skal indsættes for at være optimeret korrekt. Udover dette skal det tekniske være på plads, som er backend, titler, tags, meta description, og links. Alt omkring links vil jeg komme ind på i næste afsnit. Det er nemlig hvad vi kender som linkbuilding og er en helt verden for sig selv.

Effektiv seo

Linkbuilding

Linkbuilding er utrolig afgørende for hvordan din placering er på søgemaskiner som Bing, Google og de andre. Når man forsøger at skaffe links til din hjemmeside, er det hvad vi kalder linkbuilding. Der er utrolig mange måder hvorpå du kan få links til din hjemmeside, nogle er bedre end andre. Her er nogle af de måder du kan skaffe links på som virksomhed. Du kan lave gæsteindlæg på blogs, PR meddelelser på nettet, skaffe links fra hjemmesider i dit netværk, katalog tilmeldinger og mange andre måder. Linkbuilding er utrolig værdifuldt i søgemaskineoptimering.

Værdien af det link du får ind til din side, afgøres af URL rating, Domain rating, antal besøgende, hvor relevant siden er og meget mere. URL rating er styrken og antal links til den side du får dit link fra. Altså hvor mange links og hvor stærke de links siden har. Domain rating er styrken af den hjemmeside der linker ind til din hjemmeside. Altså hvor stærk deres backlink profil er. En af de andre ting der har en betydning, er hvor meget trafik der er på hjemmesiden, som linker ind til dig. Dette er både den organiske trafik, og den betalte trafik. Med relevans menes der, hvor relevant siden der henviser til dig er i forhold til din forretning og hjemmeside. Så sælger du Calvin Klein tøj til kvinder, nytter irrelevante links ikke så meget. Så får du links fra en hjemmeside der sælger grøntsager, vil dette ikke hjælpe din hjemmeside særlig meget.

Det kan være utrolig svært at få links fra sider med høj Domain rating. Men sider med høj URL rating og stor relevans for dig og din virksomhed kan være lige så svært. Næsten uanset hvad du laver til daglig, kan de timer der bruges på at finde relevante links. Men også har høj Domain rating og URL rating næsten ikke betale sig at gøre selv. Du vil højst sandsynlig selv kunne tjene omkostningerne hjem som virksomhed. Frem for hvad et godt linkbuilding arbejde koster ved et bureau.

Backend, header og meta description

Backend er alt det, der er bag siden, og gør at hjemmesiden eller en bestemt side ser ud, som den gør. Dette er altså også en vigtig proces i søgemaskineoptimering. Titler kaldes og headers altså overskrifter, og her er der H1, H2, H3, H4, H5 osv. H1 er den vigtigste, derefter kommer H2 og så H3 osv. De overskrifter, altså headers er hvordan Google finder frem til hvad der er på din side og hvad den indeholder. Tags kan være en titel eller beskrivelse af hvad et billede er på din side. Google kan nemlig ikke se billeder men læser hvad de er via tags. Har dine billeder ingen tags kan Google ikke se og læse hvad dit billede forestiller. Det er ikke en særlig god ting, så sørg for at give billeder tags. Meta description er den sætning og tekst, du ser under titlen på siden der kommer frem på Google. Det bruges ofte til forklare, hvad du kan finde på siden. Men det kan desuden bruges på en tekst der indeholder tilbud, selling points eller noget helt tredje. Skriver du ikke selv en meta description, så laver Google sin egen og tager det første, den læser på din side. Dette kan komme til at se meget mærkeligt og uprofessionelt ud. Du skal derfor gøre noget aktivt for at lave en god meta description på samtlige af dine sider, så Google ikke selv bestemmer hvad der kommer frem, når dine mulige kunder og besøgende finder dig på Google. Gå ikke glip af en unik mulighed, for at sælge din side til den søgende.

SEO bureau

Der findes utrolig mange digitale markedsføringsbureauer, der tilbyder SEO og søgemaskineoptimering. Det kan være alt fra tekstformidling, linkbuilding, teknisk SEO og meget mere. Det kan dog godt være utrolig svært at finde et bureau, der giver 100 procent gennemsigtighed på hvad de tilbyder, og det de laver. Et godt SEO-bureau giver dig gennemsigtighed, vil dig og din virksomhed det bedste og bruger tid på at forklare og sætte dig ind i det, der kommer til at ske. Men hvor finder jeg så et godt SEO bureau, tænker du? Det får du svar på inden længe, så læs videre og find ud af hvordan du får et gratis og uforpligtende tilbud.

søgemaskineoptimering

SEO specialist

En SEO specialist forstår din virksomhed, sætter sig ind i dine mål, forventninger, kommer ikke bare med den optimale men bedste løsning for dig og din virksomhed. Den korrekte SEO specialist for dig forklarer dig, hvad der skal ske, hvad der kan forventes, og hvad der bør ske. Personen skal også sætte dig ind i, hvordan han som SEO-specialist arbejder, og hvordan det bureau han arbejder i, arbejder med sine kunder. En god SEO-specialist kan tilbyde dig en løsning, uanset hvad dit behov og mål er.

Personen har også relevante links til lige netop din virksomhed, med Domain og URL rating. SEO specialisten skal også kunne tilbyde dig content, altså indhold på din side. Content eller indhold, er altså den tekst der er på din side. Du må gerne sætter krav til din SEO-specialist, og du må gerne forholde dig kritisk i hele processen. Den SEO-specialist du skal have, skal kunne forklare, hvorfor han eller hun gør som de gør. Personen skal også kunne sætte teknisk SEO korrekt op, det gælder alt fra H1, H2 osv. men også tags på sider og billeder, samt lave meta description der fanger den søgende på Google, så de kommer ind på din side.

Hvorfor SEO

Har du det mindste håb om at få gode placeringer på Google, skal du som virksomhed gøre en aktiv indsats på alt ovenstående. Gør du ikke det, skal du sørge for at få et digitalt markedsføringsbureau eller en SEO-specialist til at gøre det for dig. Kan dine potentielle kunder ikke finde dig på Google når de søger efter dig eller din virksomhed. Så mister du salg, omsætning, branding og meget mere. Du skal skabe en strategi og plan for hvad der skal ske, sammen med dit bureau eller SEO specialist.

effektiv seo

SEO Priser

Prisen på en søgemaskineoptimering eller en SEO-løsning kan umuligt fortælles på forhånd. Tilbyder nogen dig en pris uden at vide hvad du vil og hvad du ønsker, så er de ikke prisen værd, uanset hvad den er. Vil du have et gratis og uforpligtende tilbud kan du kontakte mig på mailen info@adwords-specialist.dk. Husk at skriv, hvad dine ønsker, mål og tanker er, så jeg har noget at forholde mig til, når jeg skal give dig et tilbud.

Vil du blive meget klogere på Google Adwords eller tilmeld dig mit nyhedsbrev hvor du får tips, guidelines og meget mere omkring digital markedsføring.

Er du nysgerrig omkring hvem jeg er, og vil du se mit CV? Så klik her.

Søgemaskineoptimering | SEO
5 (100%) 10 votes

Luk menu