Specifikke annonceudvidelser vs generelle udvidelser

Google Ads kan nogle gange være et mysterium, og det kan være svært at finde ud af hvad man skal gøre – dog ser jeg ofte at mange glemmer de helt basale og simple ting. Jeg brugte i 2020 85.000.000 kr. på Google Ads annoncering for mine kunder, og her får du min indsigt og databaseret konklusioner omkring “annonceudvidelser” på baggrund af det.

Specifikke undersidelinks

Jeg oplever en stærk tendens, at generelle annonceudvidelser performer dårligere end specifikke annonceudvidelser. Ikke kun på antallet af klik, pris pr. klik (CPC) og eksponeringer – men også på omsætning, ROI (Return of investment) og ROAS (Return on ad spend)!

Specifikke infoudvidelser

Neden under finder du “mit svar” på hvorfor og hvordan du skal bruge specifikke annonceudvidelser.
Jeg kommer med mine anbefalinger – samt resultater baseret på det jeg har set. Jeg kommer med 1 case på kunde der oplevede et opløft i performance, på baggrund af specifikke annonceudvidelser.
Konklusioner:
Hvilke størrelser af kunder er det så blevet testet på?

Specifikke websiteinfo udvidelser

Hvad blev testet i udvidelserne?
Her blev der testet at bruge “relevante” søgeord i infoudvidelser så vidt det var muligt, mod at blot have de generelle. 
Nedenunder finder du et visuelt eksempel på den “specifikke infoudvidelser” vs “generelle infoudvidelser”.
Jeg vil anbefale alle der arbejder med Google Ads, at bruge specifikke udvidelser alle steder det er muligt – for at opnå en fremgang i performance, baseret på at alt omkring en søgning og annonce er specifikt og unikt.

Tager det ikke lang tid at sætte op?
Jo det gør det bestemt, men selv de små procenter i vækst og fremgang, kan gøre meget for både små til de helt store budgetter på Google Ads – spørgsmålet er mere.. har du råd til at lade være?
Ordforklaring:
Disclaimer

Brug altid promotion udvidelse når det er muligt. Det er muligheden for at fremhæve en rabatkode, en besparelse og/eller en periode med nedsatte priser som fødselsdag osv.

Læs mere om alle varianter af annonceudvidelser her.
Vil du være blandt de første der får de nyeste test, guides og tips direkte i din indbakke, så kan du tilmelde dig mit nyhedsbrev i bunden af siden, ganske gratis.
Få lavet en gratis analyse af dit potentiale på Google Ads, som jeg gennemgår med dig ganske gratis og uforpligtende – klik her for anmode om analysen.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund

Alle havde en positiv vækst på CTRDet er ikke blot tilfældigt, da det er testet på flere kunder over flere og længere perioder, og jeg har håndteret over 85.000.000 kr. på annoncering på Google Ads i denne periodeAlle undersidelinks var unikke til den specifikke kategori/landingsside som søgningen og annoncen ledte hen tilAlle infoudvidelser var unikke til den specifikke kategori/landingsside som søgningen og annoncen ledte hen tilWebsiteinfo udvidelse var unik til den specifikke kategori/landingsside som søgningen og annoncen ledte hen til