YouTube som en performancebaseret kanal

Går det godt på Search og Shopping, og bruger du YouTube annoncering uden succes – eller bruger du slet ikke YouTube annoncering? Så skal du læse videre!

Jeg giver nemlig indsigt i hvordan jeg skaber god performance med YouTube annoncering, som flere gange slår performance på Search og Shopping!

Hvad skal man forsøge at få ud af YouTube?

Først og fremmest handler det om at få sin YouTube Annoncering til at gå i 0, hvis man kan det, er det rigtig godt.

Men hvorfor det? 

  • Fordi der er et brand opløft i at køre YouTube Annoncering
    • Det giver ofte en forøgning af søgninger relateret til ens brand
    • Mere direkte trafik
    • Mere organisk trafik

Så kommer man til et punkt hvor ovenstående er gældende, så handler det om at max ud så meget som muligt, da det ofte øger ens performance på Facebook, Google Search, Google Shopping og mange andre kanaler.

YouTube kan dog også være med fokus på performance, og jeg har flere cases, hvor den YouTube annoncering der kør giver bedre ROAS / Profit ROAS eller bedre lead priser end Search og Shopping.

Hvordan skal der arbejdes med YouTube?

Jeg vil sige at 80% af performance er content og 20% er målretning/budgivning. Det content som bliver lavet er rigtig vigtig, og der er mange forskellige måder at lave video på, og jeg vil altid anbefale man laver nedenstående formater:

  • Bumper Ads (kan ikke skippes)
    • 6 sek video
    • Er god til at skabe reach og kendskab
    • Dem som har set disse videoer, kan man så køre remarketing på hvis man ønsker dette
    • Her kunne man overveje at køre custom intent, similar audience og/eller interessebaseret målgrupper
  •  In-stream eller out-stream (kan skippes, og ikke skippes afhængig af længde)
    • 15-20 sek kan laves som non-skip
    • 20+ kan skippes efter 5 sek
      • Begge ovenstående er gode til remarketing og til målretning mod kundematch lister (email lister, man har uploadet til Google Ads)
      • Er gode til at skabe handling (trueview for action format)
        • Salg og leads

Det er disse formater jeg vil anbefale man starter med, en eller flere korte på 6 sek til bumper ads, en eller flere 15-20 sek og 20-45 sek, samt en længere på 1 minuter til 1,5 minut.

Årsagen til at jeg gerne vil have nogle lange også, er fordi at de kan performe rigtig godt nogle gange, hvis man laver noget content som kan fastholde interessen. 

En lille bonus er at huske undersidelinks (udvidelser) til dine YouTube Ads. Det øger performance på din annoncering.

Struktur på YouTube Annoncering

Jeg vil altid køre 2 spor:

  1. Remarketing
  2. Bred prospecting

Remarketing er:

  • Tidligere besøgende
  • Kundematch lister (emails du har oploadet)

Bred prospecting er:

  • Custom intent
  • Similiar audience
  • Interessebaseret målgrupper

Et forslag til opbygning af video -Storyline

  1. Fremhæv et problem eller behov
  2. Introducer dit brand som løsningen
  3. Oplys funktioner og fordele
  4. CTA (Call to action) eller tilbud

Eller

  1. CTA (Call to action) eller tilbud
  2. Introducer dit brand som løsningen
  3. Oplys funktioner og fordele
  4. Fremhæv et problem eller behov
  5. Oplys funktioner og fordele igen
  6. CTA (Call to action) eller tilbud

En rigtig god øvelse, vil være at lave en masse forskellige “versioner” af begge, før man filmer.

Man vil også løbende bliver bedre og bedre til dette, samtidig med at man får indsigt i hvilke annonceformater der performer bedst osv.

Få lavet en gratis analyse af dit potentiale på Google Ads, som jeg gennemgår med dig ganske gratis og uforpligtende – klik her for anmode om analysen.

YouTube som en performancebaseret kanal

Del dette med dem du kender

Book mig, 15 minutter til at gennemgå dit Google Ads setup med dig

Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!

Tusind Tak

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig Hilsen
Casper Hessellund