Call to action er betegnelsen for de knapper på din hjemmeside, som giver dine kunder direkte adgang til at købe produkter eller kontakte dit firma. Det kan være formuleringer såsom ”køb i dag” eller ”kontakt os”, og disse funktioner er vigtige features indenfor online markedsføring.
Når du vil konvertere din hjemmesides besøgende til handlende, skal du arbejde med at skabe de mest effektive konverteringsfunktioner.
Ønsker du at databaseret CTA’er, der konvertere? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Selvom duhar skarpt og relevant indhold på din hjemmeside, skal du stadig forholde digtil effekten og styrken af de features, som kan skabe makrokonvertering. Detkan være, at kunderne skriver sig op til at modtage et nyhedsbrev, at de bookertid til et møde med én af virksomhedens ansatte, eller at de køber én ellerflere produkter på din webshop.
Call-to-actioner navnet for disse features eller knapper, som gerne skal skille sig visueltud på din hjemmeside, og hvor de besøgende får nem adgang til kontaktoplysningereller handel.
Der kan væreforskel på, hvordan du skal udforme dine knapper, og hvordan de skalformuleres. De skal være relevante for din hjemmeside og din virksomhed. Er detservices du tilbyder, kan det være mest effektivt med formuleringer såsom ”bookmøde i dag” eller ”kontakt os”.
Det er medandre ord knapper, som kan omdanne besøgende på hjemmesiden til potentiellekunder.
Knappernehar indflydelse på markedsføringen af og omsætningen hos din virksomhed.
Har du en webshop, kan det være bedst med ”læg i kurv” eller ”køb produkter”. Det skal være formuleringer, som er nemme at forstå, og som har høj synlighed på din hjemmeside.
Det kansvare sig at investere tid i udformningen, placeringen og designet af disseknapper, så du opnår det de bedste effekter.
Der findesikke en universel ’formel’, som fortæller, hvordan du skal lave de bedste CTA,som giver dig flest konverteringer. Dog findes der gode regler, som du medfordel kan gøre brug af, når du vil have succes med at skabe konverteringer pådin hjemmeside.
De godeCall-to-action er dem, som:
Der findesikke en skabelon for, hvor lange eller korte formuleringer dine knapper måhave. Som udgangspunkt gælder det, at formuleringerne hellere skal være relevanteog specifikke end smarte og ukonkrete (det kan være en formulering som ”downloadvores gratis rapport om IT-sikkerhed nu” fremfor ”få gratis rapport her”).
Dine knapper skal være synlige på din hjemmeside, og de må gerne findes på både landing page og flere undersider. Du kan gøre brug af forskellige teknikker til at skabe høj synlighed. Det kan være ved brug af en kontrastfarve som baggrund på knapperne, eller det kan være, at du har dine CTA’er placeret helt for sig selv.
Mens noglehjemmesider har deres knapper placeret i en rubrik for sig, vælger andre atintegrere dem i tekst. Begge dele kan virke lige effektivt, og hvilken tilgangdu skal gøre brug af, handler om, hvilken type virksomhed du har, og hvilkeprodukter eller ydelser du sælger.
Det kan fåstor betydning for effekten af dine Click to action, at du anvender dem isammenhæng med en tekst.
Kunder ogforbrugere handler ikke kun med hjernen – de køber også med ”hjertet”. Det vilsige, at du kan bruge formuleringer, der taler til forbrugernes ønsker og følelser,og lader dine Call to action indgå i disse tekststykker. Det kan være ”Du erkun et klik væk fra en nem og varieret kostplan, der vil spare dig fortid i hverdagen og få dig til opnå mere energi og overskud”.
På denne facon kan du tale til forbrugernes følelser og overbevise dem om værdien af, at de gør brug af dine produkter. Når du bruger dine konverteringsformuleringer i tekstsammenhæng, kan du få dem til at skille sig ud ved at markere dem med fed skrift.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund