Custom Intent

Custom intent i Google Ads hvad er det? Ja.. kort sagt er det en måde hvorpå du kan målrette besøgende på specifikke URL’er / Hjemmesider, og det kan såvel være de besøgende på dine konkurrenters hjemmesider, artikler på nettet og meget mere. Udover det, så kan du også målrette personer som har søgt efter specifikke ord, produkter, ydelser eller andet på Google.

Så søges der efter “frisør i Aarhus”, og du er en frisør, så kan du målrette dig disse personer. Dette gør sig gældende i alle brancher, så uanset hvad du tilbyder om det er produkter, ydelser, software eller noget andet, så kan du altså målrette personer der har vist interesse gennem en søgning, men uden at de har besøgt din hjemmeside.

Det er smart ikke? Men nu kan det være du tænker…. “Hvorfor gør jeg ikke dette?” eller “Hvordan kommer jeg så i gang?”. Ruller du lidt længere ned, så finder en guide til hvordan du opsætter Custom Intent og kommer i gang. Men før du ruller ned, så er det noget du helt klart bør komme i gang med, fordi dine konkurrenter uden tvivl gør det nu.

Guide til opsætning af Custom Intent

Følg nedenstående guide step for step, så kan du opsætte Custom Intent og komme i gang!

  1. Log ind og klik derefter på kampagner og så på +

2. Klik på ny kampagne

3. Vælg derefter dit mål, vælg displaynetværket, indsæt URL og klik på forsæt

4. Giv kampagnen et navn og vælg hvilket land/område du vil målrette, samt hvilket sprog

5. Vælg derefter din budgivning

6. Vælg dit budget og derefter klik på indstillinger og så kan du vælge hvornår din annonce skal køre annonceplanlægning (hvornår på dagen og hvilke dage. Start- og slutdato (her kan du vælge start og slut på kampagnen). Enheder (vælg om du vil målrette både computer, desktop og mobil). Frekvensbegræsning (hvor ofte skal de se din annonce). Valgmuligheder for kampagnens webadresse (her kan du opsætte sporingsskabelon / UTM). Dynamiske annoncer (her kan du eventuel tilføje et “datafeed/produktfeed” hvis du er webshop, så annoncerne automatisk bliver skabt med produkter fra dit feed). Konverteringer (her kan du ændre konverteringsindstillingerne). Indholdsekskluderinger (her har du mulighed for at vælge hvilke hjemmesider du ikke vil have dine annoncer på, baseret på indholdet på hjemmesiden).

7. Så skal du give din annoncegruppe et navn, klik derefter på Gennemse og til sidst på “Hvad søger de aktivt efter, eller hvad planlægger de”

8. Så skal du klikke på “Ny tilpasset hensigtsmålgruppe”

9. Giv målgruppen et navn, tilføj de URL’er/adresser du vil (kan være din konkurrenter osv.) og når du har tilføjet dem du ønsker klikker du blot forsæt. Det er også her du kan vælge at målrette personer, der søger efter specifikke ord, produkter, ydelser eller andet. Så skriver du blot de søgninger der har din interesse fremfor URL’er/adresser

10. Vælg demografi du vil målrette

11. Vælg hvor “bredt eller snævert” du vil gå i forhold til din målretning. Vælge annoncegruppebud, som er den pris du er villig til at give pr. klik på dine annoncer (du betaler pr. klik, ikke pr. visning). Klik derefter “Ny annonce” og lav annoncen. Til sidst klik på “Opret kampagne”

12. Nu er du færdig, og skal lade den køre og se hvordan den performer.

Skulle du have nogle spørgsmål, eller er i tvivl om noget, så er du mere end velkommen til at skrive til mig på info@adwords-specialist.dk

Vurder

Luk menu