Hvorfor Skal Du Bruge Google Adwords?

Google Adwords er en af de mest kendte måder at markedsføre din virksomhed på. Det gode ved Adwords, er at du får utrolig mange data omkring hvad besøgende søger efter når du kommer frem. På sigt er det de søgeord der giver konverteringer, trafik, salg, omsætning osv. du også skal ligge højt på organisk, altså gennem SEO og Søgemaskineoptimering. Jeg vil i dette indlæg komme omkring Google Adwords, hvorfor man skal bruge det og meget mere. Var en 360 grader analyse noget for dig?

Derfor skal du bruge Google Adwords

Har du en webshop, en hjemmeside der sælger ydelser eller løsninger så burde du bruge Google Adwords. Hvorfor skal man så det tænker du? Det korte svar er, at hvis ikke du er synlig på Google mister du salg og omsætning. Når potentielle kunder søger efter din ydelse eller det produkt du sælger så får du ikke kunden. Det er helt klar i top 3 de bedste og billigste konverteringer er at finde, men du behøver ikke at ligge her. Man kan også ligge i bunden af første side, her er der ofte 3 til 4 resultater. På Google er de øverste 3 til 4 resultater på en søgning betalt, det er her Google Adwords kommer ind i billedet. Det er altså Google Adwords, som tager de pladser. Det kan sagtens være du har en rigtig god placering organisk, men Adwords vil altid være foran dig på søgeresultaterne.

Hvad er godt ved Google Adwords?

Hvis Google Adwords er sat korrekt op, kan det give dig utrolig mange brugbare data. Du kan se hvor mange klik du får på et bestemt søgeord, hvad det giver dig i omsætning, salg og meget mere. Du kan også se hvilke søgetermer der gør din annonce på Google kommer frem. En sørgeterm er altså den præcise søgning, der gør din annonce kommer frem. En lille stavefejl, en anden udtalelse eller noget der ligger meget op af det søgeord du har angivet, kan gøre at din annonce kommer frem. Med Google Adwords kan du allerede få resultater fra dag 1, og der sker en virkning med det samme.

hvorfor google adwords

Annonceringsformer på Google Adwords

På Google Adwords har du muligheden for at annoncere på Search, Display, Shopping og Video. Search er tekstannoncer på Google, dette er den mest anvendte annonceringsform og den nemmeste at gå til. De kan blive lavet af dig, eller du kan lave en dynamisk tekstannonce, som gør Google selv går ind og laver overskrift og tekst til din annonce afhængig af hvad der bliver søgt på. Display er billeder og banner, de kan vises på mange forskellige hjemmesider. Hvis du går ind på BT.dk kan du ikke undgå at se en masse banner og billeder, det er altså dem som er ude i siderne og midt i teksten. Shopping er den oversigt du ser når du søger efter et specifikt produkt hvor du kan se forhandler, pris, brand osv. af det produkt du har søgt efter. Video annoncering kan komme på Youtube f.eks. før, efter eller under du ser en video.

Hvorfor Skal Du Bruge Google Adwords?
5 (100%) 10 votes

Luk menu