Driver du en virksomhed, og har du fået lavet en app, så har du med en app udvidelse til dine Google Ads annoncer mulighed for at tilføje din app til dine almindelige tekstannoncer. På den måde kan dine potentielle kunder nemt og hurtigt få adgang til din app eller din hjemmeside via din annonce.
Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
En app-udvidelse er en af de mange forskellige udvidelser, som du i Google Ads har mulighed for at tilføje til dine forskellige tekstannoncer. Det er relevant for dig, som har en app, som du gerne vil tilføje til dine annoncer i søgeresultaterne.
Din app bliver automatisk linket til App Store eller Google Play alt afhængigt af, hvilken mobiltelefon eller tablet der bliver brugt til søgningen. Din almindelige tekstannonce vil fortsat linke ind til din hjemmeside, og du kan dermed både linke til din hjemmeside og din app i samme annonce.
Du har dog kun mulighed for at vise en enkelt app pr. annonce. Har du fået udviklet en app til både iOS og Android, og ønsker du at promovere begge versioner, så kan du godt oprette flere app-udvidelser. Det kræver bare, at du opretter forskellige annoncer.
En app-udvidelse bør ses som en tilføjelse til dine eksisterende annoncer, og den skal derfor ikke erstatte dine almindelige tekstannoncer.
Hvis du har en app, og du samtidig viser Google Ads annoncer, bør du i langt de fleste tilfælde altid lave en app-udvidelse til dine annoncer. Det er der mange gode grunde til. En af dem er, at du har mulighed for at promovere din app, samtidig med at du gør det nemt for dine potentielle kunder at besøge din hjemmeside via app’en.
Når en potentiel kunde først har downloadet din app på sin telefon eller tablet, skal vedkommende foretage en aktiv handling for at slette app’en igen. Det er de færreste, der løbende rydder op i deres apps, og der er derfor en stor sandsynlighed for, at dine potentielle kunder vil have din app liggende på deres telefon eller tablet i lang tid. Samtidig undgår du også, at dine potentielle kunder glemmer din hjemmesides adresse og derfor ikke kan finde dig igen, når de først har downloadet din app. Du mindsker på den måde din risiko for at blive glemt, og dine kunder vil være mere tilbøjelige til at kontakte dig flere gange. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund