Grundlæggende handler marketing attribution om vurderinger af, hvor meget hver markedsføringskanal i virksomheden bidrager til vækst og øget omsætning. Det er ikke nok kun at forholde sig til ”last click”. Du skal fokusere på hele salgsflowet og kunderejsen omkring din hjemmeside, når du vil analysere, hvordan dine markedsføringsstrategier fungerer.
Ønsker du at få en bedre indsigt i din data? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Marketing attributionhandler om kunderejsen, og for dig med egen virksomhed har det særlig storbetydning, at du opnår kendskab til, hvordan dine kunder landede på din webshopi første omgang. Når du har kendskab til kunderejsen, er du bedre i stand tilat planlægge din markedsføringsstrategier mere effektivt og med større værdifremover. På dén måde kan du optimere effekten af din markedsføring og få mestmuligt ud af dine penge.
Når du vil bruge dit markedsføringsbudget dér, hvor pengene genererer flest kunder, gælder det om at vide, hvordan dine kunder kommer fra én hjemmeside og over til din. Bruger du Google, så kan du læse meget mere om Google Attribution lige her.
I mangetilfælde handler det om, at kunderne har opnået tillid til din virksomhedgennem længere tids kendskab. Det er langt fra altid, at kunder køber varereller ydelser på en hjemmeside, de møder første gang.
Det er medandre ord den forudgående kunderejse, som er i centrum, når det handler ommarketing attribution. Attribution kan bruges som redskab til at identificerede trin på en kunderejse, som har haft størst betydning for en kunde, og somhar skabt konvertering.
Vejen til en kundes første klik på din webshop er oftest længerevarende og kan være snirklet. Det kræver typisk mange eksponeringer via forskellige kanaler, før en kunde opnår tillid og tilstrækkeligt kendskab til din virksomhed.
Marketingattribution er vigtig både for synligheden af din virksomhed og ikke mindst iforhold til din virksomheds markedsføringsbudget. Det handler om at brugemidlerne til markedsføring effektivt.
Marketing attributioner vigtig, da det handler om at optimere mængden af kunder, der konverterer, ogda det handler om at anvende dine markedsføringskroner dér, hvor pengene giverstørst værdi for din virksomhed.
Der findesforskellige værktøjer, der kan anvendes til at identificere og analysere debetydningsfulde trin på kunderejsen. Du kan uden problemer anvende forskelligeværktøjer og samle resultaterne til at opnå kendskab til, hvilke trin der hareffekt hos kunderne på deres online rejse.
I princippetstarter kundens rejse fra dét øjeblik, hvor kunden åbner sin bærbar, tableteller mobil for at undersøge en bestemt vare eller ydelse på nettet. Kundensrejse afsluttes i dét øjeblik, hvor vedkommende har købt den pågældende vareeller ydelse. Det er trinnene i denne onlinerejse, der er central for dig, nårdu vil optimere din markedsføring i fremtiden.
Kundernes adfærd kan fortælle dig om, hvordan din nuværende markedsføringsstrategi- og tiltag fungerer, og denne viden kan du bruge til at optimere tiltagene i fremtiden, så du genererer flere kunder og opnår større omsætning og makrokonvertering.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund