Der findes forskellige søgeordstyper, hvoraf Phrase match er én af dem. Søgeord (eller keywords) kategoriseres i forhold til deres anvendelsesmuligheder og i forhold til, om de er korte eller lange. Som navnet antyder, er denne søgeordstype defineret ved at være lange keywords, hvor der bruges formuleringer eller ’fraser’.
Fandt du dette nyttigt?
Direkte oversat betyder den engelske betegnelse ”sætningsmatch”.
Ønsker du at få mere ud af dine annoncer på Google? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
De 5 søgeordstyper har hver deres egenskaber, muligheder og begrænsninger. Mens nogle er egnede til at tiltrække bestemte kundegrupper, er andre ideelle til at nå bredt ud, og hvor søgeordet kan genere meget trafik via en annonce på nettet.
Sætningsmatch erlængere søgeord, hvor der bruges fraser. Disse er anvendelige til at opnåsynlighed overfor de kunder, der har tendens til at bruge citationstegn foran ogbagved deres søgeordssætning.
Det er en fordelat bruge sætningsmatch, når du gerne vil nå langt ud til både eksisterendekunder og potentielle kunder. Ved at bruge sætninger der indeholder primæresøgeord, kan dine annoncer blive eksponeret for dem, som søger direkte påsætningen og dem, som søger på dit primære søgeord.
I praksis kanbrugen af søgeordstypen se sådan ud:
(det kan blandt andet være ”blå trøje på tilbud” eller ”blå strik trøje”)
Når du bruger sætninger som dine keywords, kan forbrugerne blive eksponeret for dine annoncer, når de søger efter den pågældende sætning – også selvom de skulle anvende ord enten før eller efter dine søgeordssætning.
En af de helt store fordele ved Phrase match er søgeordstypens egenskab til at skabe høj klikrate (det vil sige andelen af forbrugere, som vælger at klikke på dine annoncer, når de søger efter produkter eller ydelser på nettet).
Alle kortekeywords kan omformes til sætninger, som du kan bruge i dine annoncer.
Når du arbejder med sætningsmatch via et keyword tool, kan du få indblik i, hvilke formuleringer dine kunder anvendte, da de skulle finde frem til din virksomheds produkter. Denne viden kan du bruge til at kvalificere dine fremtidige keywords til brug for annoncering, og du får unik mulighed for at identificere de stærkeste søgeord. Disse stærke nøgleord skal du føje til din søgeordsliste og gøre brug af dem, når du i eftertiden laver kampagner, som skal eksponeres overfor de kunder, hvor der er størst sandsynlighed for konvertering.
Des meremålrettet og omhyggelig du er med at udvælge dig de bedste nøgleord, des størreer sandsynligheden for at opnå en høj klikrate på din hjemmeside. Der er størrechance for, at en forbruger klikker på din annonce, når den matcher den sætning,som vedkommende skrev på en søgemaskine.
Du skal løbende holde dig ajour med, hvilke nøgleord dine kunder gør brug af, så du konstant kan skabe de bedste sætningsmatch.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund
En forbruger søger efter ”blå trøje” pånettet