PPC & Pay Per Click

Indenfor marketing anvendes PPC ”Pay Per Click” som en afregningsmodel, der kan hjælpe med at holde dig orienteret om effekten af dine markedsføringskampagner og online annoncer. Det er vigtigt, at du forholder dig til, hvilke effekter dine annonceringer skaber sammenholdt med dine markedsføringskroner.

Ønsker du at forbedre værdien af dit PPC markedsføring? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

PPC er denmest brugte betegnelse for den afregningsmodel, der på dansk kan betegnes som”pris pr. klik”. Når du benytter dig af annoncemedier til at lave kampagner meddenne model, vil du betale en bestemt pris, hver gang en forbruger og potentielkunde klikker på din annonce.
Der findesflere forskellige afregningsmodeller, du kan benytte dig af, når du vil havekendskab til effekten, udbyttet og prisen på dine kampagner.
Flere ogflere virksomheder vælger at benytte sig af PPC, da der er betydningsfuldefordele forbundet med metoden:
Én af de store, økonomiske fordele ved ”pris pr. klik” metoden er, at du ikke betaler, så længe der ikke klikkes på dine annoncer. Det er derfor en populær metode at benytte sig af sammenholdt med de afregningsmodeller, hvor du betaler for antal fremvisninger med dine annonceringer.

En anden betydningsfuld fordel ved ”pris pr. klik” modellen er, at du har stor indflydelse på, hvilke målgrupper der eksponeres for dine markedsføringskampagner. Du kan således skræddersy dine annoncer og målrette dem, hvilket kan betyde større succes med at ’ramme’ de ønskede kundegrupper.
Dettestiller også krav til dig i forhold til udformningen af dine annoncer. Det ervigtigt, at du er omhyggelig med at bruge formuleringer og søgeord, som matcherdin pågældende målgruppe. Vil du annoncere overfor flere målgrupper, skal dulave forskellige annoncer, som er tilpasset hver enkelt.
Der er forskel på, hvilke søgeord du skal vælge, og du skal være specifik og konkret med tekstindholdet i annoncerne.
Det gælder om at tiltrække kundernes opmærksomhed og give dem relevant og brugbar information i annoncerne, så de motiveres til at klikke sig videre og over på din hjemmeside. Du skal ikke kun forholde dig til at opnå konverteringer og klik via dine annonceringer. Det hjælper ikke meget, at du ligger øverst i søgeresultaterne på Google eller andre søgemaskiner, hvis du har en utidssvarende og langsom hjemmeside. Din hjemmeside skal være moderne og brugervenlig, så du optimerer chancer for, at dine besøgende også benytter sig af din virksomheds produkter eller ydelser.

Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.

En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.

Med Venlig HilsenCasper Hessellund

Scroll to Top