Når du annoncerer på nettet, gælder det om både at tiltrække kundernes opmærksomhed, og det handler om at skille dig ud fra dine konkurrenter. Med Google Ads annoncer kan du lave prisudvidelser, som kan skabe synlighed, tiltrække forbrugerne, og som i sidste ende kan skabe konvertering og øget trafik på din hjemmeside.
Fandt du dette nyttigt?
Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Prisudvidelser er én af de mange tiltag, som du kan udvide dine annoncer med. Udvidelserne vises under dine tekstannoncer, og de kan designes mobilvenligt, så de også fungerer på tablets og Smartphones.
Udvidelser på online annoncer kan højne værdien af dem, da de kan generere flere kunder, skabe øget klikrate og mere trafik på din hjemmeside.
Alle der bruger Google Ads kan gratis arbejde med prisudvidelser. Det er først, når en kunde klikker på din annonce, at du skal betale et bestemt beløb. Det gælder om at gøre brug af alle de chancer, du har, for at gøre din hjemmeside og webshop til dét sted, som kunderne vælger på nettet.
Udvidelserne linker direkte til din hjemmeside. Det kan være landing page eller flere bestemte undersider. Hele din hjemmeside skal være opdateret og designet til at kunne håndtere den trafik, så du er sikker på at fastholde dine kunder, når først de er kommet fra søgemaskinen og over til dit website.
Du har stor frihed til selv at udforme indholdet og typen af dine udvidelser. Det kan være særlige informationer, som kun skal vises i en begrænset periode i forbindelse med en kampagne, eller de skal være informationer overfor en bestemt målgruppe.
Du bør lave udvidelser på dine annoncer, hvis du vil opnå en større kundegruppe, og hvis du samtidig vil blive dygtigere til at skræddersy online kampagner i fremtiden.
Der er mange årsager til, at både små og store virksomheder gør brug af prisudvidelser. Du kan blandt andet bruge featuren til følgende:
Der er ingen grund til at lave alle dine tekstannoncer helt om, når du kan lave udvidelser. Disse er enkle, men effektive, tilføjelser og kan blive vejen til, at dine annoncer bliver dem, som forbrugerne falder for.
Èn af effekterne ved udvidelser er visuel synlighed. Udvidelserne får dine annoncer til bogstaveligt talt at fylde mere. Dette skaber helt automatisk opmærksomhed og er et simpelt værktøj for at opnå interesse hos forbrugerne.
Prisudvidelser bruges til at sende forbrugere videre til undersider på din hjemmeside, hvor der er mulighed for konvertering ved, at besøgende bliver til kunder.
Udvidelser med tekst og information skal være brugbare, konkrete og relevante for kunderne. De skal hurtigt kunne opnå indsigt i attraktive tilbud og priser hos din virksomhed. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund