Du kan tilføje ekstra værdi til dine almindelige tekstannoncer i Google Ads ved at anvende de såkaldte promoveringsudvidelser. Med denne type annonceudvidelse kan du fremhæve særlige tilbud eller udsalg over for dem, der aktivt søger efter tilbud eller udsalg.
Fandt du dette nyttigt?
Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Promoveringsudvidelser er udvidelser, der bliver vist under dine tekstannoncer på Google Ads’ såkaldte Søgenetværk. Det er her, dine almindelige tekstannoncer også bliver vist. De har til formål at promovere særlige udsalg eller tilbud, som du har på din hjemmeside, og det er for at øge interessen for din hjemmeside hos potentielle kunder.
Det kan for eksempel være, at du har et særligt ”Mors dag”-tilbud, eller det kan være, at du har startet juleudsalget eller Black Friday.
Denne udvidelse giver dig mulighed for at vise op til to tekstlinjer under din tekstannonce med informationer om dit tilbud eller dit udsalg. Udvidelsen skiller sig markant ud fra din tekstannonce, og det er derfor nemt for dine potentielle kunder at se dine promoveringer. På den måde kan du samtidig også i større grad skille dig ud fra dine konkurrenter, som måske ikke har tilføjet denne udvidelse til deres annoncer. Jo mere du skiller dig ud i annoncevisningerne, desto større sandsynlighed er der for, at de søgende vil klikke sig ind på din annonce frem for dine konkurrenters.
Du bør lave promoveringsudvidelser, hvis du i løbet af året kører med særlige tilbud eller udsalg, og du gerne vil gøre dine potentielle kunder opmærksomme på dette. Det er en udvidelse, der i høj grad bruges til at tiltrække de potentielle kunder, som søger efter tilbud eller udsalg, der har en relevans for din virksomhed, dine produkter eller dine ydelser. Dermed er der også en stor sandsynlighed for, at de vil finde dine annoncer og dine promoveringsudvidelser relevante og dermed vil klikke sig ind på din hjemmeside.
Med denne type udvidelse vil du dermed have gode muligheder for at tiltrække potentielle kunder, som allerede fra søgeresultatet af er interesserede i dit tilbud. Derved vil der også være gode chancer for, at de rent faktisk handler hos dig eller tager kontakt til dig for at benytte sig af dine ydelser.
Du bør ydermere lave promoveringsudvidelser, hvis du ønsker at skille dig ud i søgeresultaterne, så de søgende klikker sig ind på din hjemmeside frem for dine konkurrenters. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund