Søgeord

Et søgeord kaldes også for et ”keyword”, og er det ord, du bruger til at søge efter noget. Betegnelsen bruges primært, når der foretages en søgning via søgemaskinerne, det kunne være på Google. Det kan enten være et enkeltstående ord, eller det kan være en såkaldt søgefrase, der består af flere ord.

Fandt du dette nyttigt?

Ønsker du at få styr på dine søgeord? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Et søgeord bruges typisk i forbindelse med SEO (Search Engine Optimization), også kaldet for søgemaskineoptimering, eller til Google Ads når man vil annoncere på specifikke søgeord. Det består af et eller flere ord og indikerer, hvad der søges på, når man søger via en søgemaskine som for eksempel Google.
Disse ord eller søgefraser er noget af det absolut vigtigste at have fuldstændigt styr på, hvis du skal have lavet søgemaskineoptimering af din hjemmeside, eller køre Google Ads på de relevante søgeord. Vælger du ikke de rigtige ord, vil du ikke få det samme ud af din søgemaskineoptimering eller Google annoncering, som hvis du vælger de rigtige ord.
For at vælge de rigtige søgeord er det vigtigt, at de errelevante i forhold til den ydelse eller vare, som du tilbyder. Derudover erdet også vigtigt, at der rent faktisk er nogle, der søger på de pågældende ord.Vælger du et ord, som ingen søger på, vil du ikke få ret meget ud af din SEO.
Omvendt gælder det samtidig om ikke kun at vælge ord eller en søgefrase, som har en meget høj søgevolumen. Jo flere der søger på det pågældende ord, eller den konkrete frase, desto sværere vil det typisk også være at blive vist på det pågældende ord.

Den eneste forskel, der er på et søgeord og et keyword, er detpågældende sprog. Et keyword er blot et engelsk ord for det danske ”søgeord”,og begge dele har den samme betydning; nemlig betegnelsen for det ord eller densøgefrase, som der bliver søgt på i søgemaskinerne. Der kan dog være forskelpå, hvad de forskellige online marketingbureauer vælger at kalde det.
Langt størstedelen af de ord og betegnelser, der bliverbrugt i forbindelse med online markedsføring, kommer fra engelsk og erefterfølgende blevet oversat til dansk. Ønsker du derfor at finde yderligereinformation om dette emne, eller andre emner inden for SEO eller Google Ads, såkan du med fordel bruge den engelske betegnelse.
Det gælder især, hvis du foretrækker at læse informationerfra internationale eksperter. Alternativt kan du dog også vælge at søge påbegge dele for på den måde både at få de danske og de internationaleresultater.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.

Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.

Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund

Scroll to Top