Exact match (eller eksakt match) er et begreb, der bruges til at definere præcision omkring annonceringer online. Fremfor at lave en masse forskellige annoncer er det både rentabelt og mest effektivt at producere din annoncer, så dine kunder kun får vist én annonce, når de har søgt efter en bestemt vare eller ydelse på nettet.
Fandt du dette nyttigt?
Ønsker du at få mere ud af dine annoncer på Google? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Med eksakt match kan du optimere dit markedsføringsbudget ved at lave rammende annoncer, der kun bliver vist for bestemte kundegrupper. Der findes forskellige søgeordstyper, og eksakt match er særlig populær, da denne type giver dig størst kontrol over, hvem der eksponeres for dine kampagner på nettet.
Des flere af dine målgrupper, der ser dine annoncer, des større er dine chancer for en høj klikrate.
Eksakt matchfungerer således:
Det har værdi påkort og lang sigt, at du investerer tid i denne markedsføringsform. Med mangeannoncer vil dine markedsføringskroner blive brugt hos flere annoncemedier ogpå forskellige kampagner. Des mere konkret og specifikt du er med dine onlinekampagner, des bedre anvender du dit reklamebudget, og des større ersandsynligheden for, at forbrugerne lander på din hjemmeside, når de søgerefter varer eller services på nettet.
Alle der ønsker højere konvertering og klikrate, skal forholde sig til, hvordan de kan målrette deres annoncer på nettet.
Med brug af Exact match kan du opleve et fald i antal visninger med din annonce. Dette skyldes, at markedsføringstilgangen målretter, hvem der ser din annonce. Selvom du oplever dyk i antal visninger, vil de kunder som klikker på din annonce have en oprigtig i dine produkter, da de specifikt har søgt efter dem på nettet.
Når du anvenderforskellige markedsføringstiltag, skal du være opmærksom på deres virkninger. Faldi antal visninger er ikke ens betydende med risiko for frafald af kunder ellerrisiko for lav omsætning. Med eksakt match kan du være sikker på, at de kunder,som klikker på din annonce, har ønske og interesse for din virksomhedsprodukter, og dette skaber større chance for konvertering.
Før du går i gang med at lave målrettede kampagner, skal du arbejde med annoncernes indhold i form af tekst og billeder. Når du vil opnå det bedste match mellem dine kampagner og de kunder, som søger efter din virksomheds produkter på nettet, skal du arbejde med søgeord i forskellige versioner. Det er både primære og sekundære søgeord, du skal forholde dig til, når du vil lave Exact match.
Det er søgeord, du skal forholde dig til, når du vil bruge eksakt match i dine online kampagner. Der er flere ting, du kan gøre, så du sikrer dig at medtage så mange søgeord, der giver mulighed for Exact match:
På samme måde som du kan arbejde med at få dine annoncer vist, når dine ønskede målgrupper søger efter dine varer på nettet, kan du også arbejde med de såkaldte ”negative søgeord”. Ønsker du, at din hjemmeside ikke bliver vist, når forbrugere søger efter visse produkter på nettet, skal du bruge de negative søgeord i dine kampagner.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund
En potentiel kunde eller forbruger anvender et bestemt søgeord på nettet Forbrugeren får vist annoncer, som matcher det pågældende søgeord Med høj match procent vil det være din annonce, som forbrugeren eksponeres for.