Impression

Impression er et andet ord for ”visninger” eller “eksponeringer”, når begrebet bliver brugt i online markedsføringssammenhænge. Det kan for eksempel dække over, hvor mange annoncevisninger der har været i en bestemt periode, eller det kan dække over, hvor mange sidevisninger der har været i perioden.

Ønsker du at opnå flere relevante impression, visninger og eksponeringer? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

Helt kort fortalt er det antallet af visninger for annoncer,sider eller lignende. I forbindelse med sidevisninger bruges begrebet istatistikken over trafikken på din hjemmeside. Her er der tale om toforskellige former for visninger; impressions, som fortæller, hvor mangevisninger der har været, og unique impressions, som fortæller, hvor mangeunikke besøgende der har været på hjemmesiden.
Forskellen på disse to forskellige tal er, at en person godtkan få vist flere forskellige sider på hjemmesiden, selvom vedkommende kunbesøger hjemmesiden én gang. Besøger du for eksempel en hjemmeside, hvor dukigger rundt på fire forskellige sider, så vil statistikken for dit besøg lydepå 4 impressions og 1 unique impression. Når begrebet bruges i forbindelse medannoncevisninger, så fortæller det antallet af gange, som den pågældendeannonce er blevet vist – eller hvor mange gange der er blevet anmodet om envisning. Det er nemlig ikke til at vide, om annoncen efterfølgende også bliverloadet.
Når du arbejder med dette, skal du være opmærksom på, ihvilken sammenhæng begrebet bliver brugt, og hvad det er for en statistik, dukigger på og skal analysere. Er det for eksempel i forbindelse med antallet afsidevisninger, eller er det i forbindelse med antallet af annoncevisninger?
Som nævnt er der to forskellige begreber inden for ligenetop dette område, når det handler om almindelige sidevisninger, hvor detoverordnet set både kan være antallet af besøgende og antallet af de sider, derer blevet vist. De to tal behøver ikke at være ens, og det er faktisk megetsjældent, at de er det.

Det er derfor vigtigt at kunne forstå forskellen på de to forskellige tal, så de ikke mistolkes. Når det handler om annoncevisninger, skal du kun forholde dig til ét tal, og her skal du være opmærksom på, at man typisk betaler en pris for hver 1.000 impressions. Det er den budgetstrategi, som man kalder for CPM.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.

Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!

Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund

Scroll to Top