CPM & Cost Per Tusind

CPM er en forkortelse for Cost Per Mille, og på dansk betyder det ”pris pr. tusind”. Det er en budstrategi, som man bruger i forbindelse med forskellige former for betalt annoncering på nettet, hvor man betaler en pris for hvert tusinde visninger.

Ønsker du at forbedre din CPM pris? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund

CPM er en afregningsmetode, som man i særlig høj grad benytter i forbindelse med visning af de såkaldte displayannoncer. Det er en annonceringsform i Google Ads, hvor man kan vælge at få vist annoncer på andre hjemmesider i stedet for i Googles søgeresultater.
Her er det netop visninger, der er formålet med annonceringen, og derfor kan man med fordel vælge at betale pr. tusinde visninger. Ligesom med CPC er der tale om en form for auktion, hvor man byder på, hvor meget man vil betale for 1.000 visninger af ens annoncer.
Ønsker du at få dine annoncer vist i stedet for eksempelvisdin konkurrents annoncer, gælder det derfor om, at du bydere højere end dinkonkurrent på at få vist annoncerne. Byder du lavere end din konkurrent, vildet dermed være din konkurrents annoncer, der vil blive vist i stedet for dine.
For dem der viser annoncerne på deres hjemmeside, betyder det, at de tjener penge, når der er en person, som får vist den konkrete annonce.

Når du vælger at anvende budstrategien CPM, så skal du overveje,hvad formålet er ved at vælge denne strategi. Ønsker du at skabe mereopmærksomhed omkring dit brand? Eller kunne du tænke dig at nå ud tilpotentielle kunder, som ikke endnu ved, at de har brug for din ydelse? Så er detteformentlig den rette budstrategi at vælge. Når du betaler for 1.000 visninger,bliver dine annoncer nemlig vist for rigtig mange forskellige brugere, og duvil dermed nå ud til rigtig mange potentielle kunder.
Du skal dog være opmærksom på, at du dermed betaler for at få vist dine annoncer – ikke for at de potentielle kunder rent faktisk også klikker sig ind på din hjemmeside. At få vist sine annoncer er ikke en garanti for, at der også bliver klikket på dem. Ønsker du kun at betale for, at der kommer besøgende ind på din hjemmeside, så bør du i stedet for vælge budstrategien CPC, hvor du betaler pr. klik.
CPM bruges hovedsageligt til de annonceformer, hvis primæreformål er at skabe en øget opmærksomhed omkring et produkt eller en ydelse. Deter ikke til de annoncetyper, hvor man ønsker, at der skal komme nye kunder ibutikken med det samme.
Når du benytter dig af for eksempel displayannoncer, og dubenytter dig af CPM, så er det, fordi du ønsker at nå ud til en potentielkundekreds, som du ikke normalt vil nå ud til. Her bliver annoncerne nemligvist på forskellige hjemmesider, enten nogle du selv har valgt, eller nogle derer relevante for dit emne. Dem der ser annoncerne har ikke selv aktivt søgtefter din virksomhed eller din ydelse.

Det er derfor en online markedsføringsmetode, der er særligtvelegnet til dig, som ønsker at komme ind på et helt nyt marked. Metoden erogså særligt velegnet til dig, som gerne vil tiltrække nye, potentielle kunder,der ikke allerede kender til din virksomhed eller dit produkt.
Forhandler du for eksempel et særligt produkt til heste, som hjælper dem med at præstere bedre, men er der ingen hesteinteresserede, der på forhånd kender dit produkt? Så kan du med fordel vælge at få vist dine annoncer på relevante sider for hesteinteresserede.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.

Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.

Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund

Scroll to Top