Opkaldsudvidelser giver dig mulighed for at vise dit telefonnummer, når dine Google Ads annoncer bliver vist i Googles søgeresultater. Dermed kan dem der får vist dine annoncer ringe til dig direkte fra annoncerne.
Fandt du dette nyttigt?
Ønsker du at få mere ud af din Google Ads? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Opkaldsudvidelser er en udvidelse, som du har mulighed forat tilføje dine Google Ads annoncer. På den måde får dine potentielle kundervist dit telefonnummer, når de ser din Google Ads annonce, og det giver demmulighed for at ringe op til dig fra annoncerne. Det vil med andre ord sige, atde ikke behøver at klikke sig ind på annoncerne for at få vist din hjemmesideog dermed finde dit telefonnummer.
Hvis du vælger at benytte dig af muligheden for at tilføje opkaldsudvidelser til dine Google Ads annoncer, så har du mulighed for at vælge, at dit telefonnummer kun skal vises i din åbningstid. På den måde undgår du, at dine potentielle kunder ringer til dig forgæves. Samtidig undgår du også at betale for, at de klikker på udvidelsen, når du ikke selv har mulighed for at besvare opkaldet. Det er nemlig sådan, at du betaler det samme for, at en potentiel kunde klikker på din opkaldsudvidelse, som du gør, når en potentiel kunde klikker på selve annoncen.
Der er mange fordele forbundet med at lave opkaldsudvidelser til sine annoncer. En af disse fordele er, at du gør det væsentligt nemmere for dine kunder at komme i kontakt med dig. Jo lettere det er for dine kunder at komme i kontakt med dig, desto større vil sandsynligheden også være for, at de rent faktisk gør det. Dermed kan du øge din konverteringsrate, ligesom du også kan få mest muligt ud af dine penge til markedsføring.
En anden fordel ved at lave opkaldsudvidelser er, at du kan skille dig ud fra dine konkurrenter i søgeresultaterne med dine Google Ads annoncer. Det gælder selvfølgelig kun, hvis dine konkurrenter ikke har tilføjet udvidelsen. Benytter de sig omvendt af opkaldsudvidelsen, er det mindst lige så vigtigt, at du også gør det, så du ikke ender med at skille dig negativt ud fra dine konkurrenter.
Helt overordnet set kan man sige, at hvis du på din hjemmeside giver dine besøgende mulighed for at ringe op til dig, så bør du også lave en udvidelse med opkald til dine Google Ads annoncer. Læs mere om alle former udvidelser der er, lige her.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund