Når du arbejder med online markedsføring og SEO, er nøgleord (eller keywords og søgeord som de også betegnes) et centralt punkt. Nøgleord er de særlige ord, som kendetegner din virksomheds produkter eller ydelser, og er de ord, som dine kunder vil søge efter på nettet, når de ønsker at købe dine varer. Derfor kaldes de også for søgeord.
Ønsker du at få styr på dine nøgleord? Så er det noget jeg kan hjælpe dig med – Adwords-Specialist.dk, Casper Hessellund
Nøgleord er de vigtige søgeord, som kunder søger efter på nettet, når de ønsker at købe en bestemt vare eller service. Det kan både være enkeltstående ord (såsom maling”, ”databeskyttelsesprogram” eller ”kostplan”), og det kan være betegnelser for særlige produktudgaver, hvor der bruges længere formuleringer (”oliebaseret maling til træ”, ”beskyttelsesprogram til iPhone” eller ”kostplan med stenaldermad”). Begge typer af søgeord kan være effektive og relevante. Valg af hvilken type du skal vælge, handler dels om typen af din virksomhed og dels af dine kunders præferencer for ord.
Du skalsætte dig ind i din kundegruppe, og hvilke formuleringer de bruger, når de vilsøge efter de produkter, som din virksomhed sælger. Des bedre og mere skarpedine søgeord er, des større sandsynlighed er der for, at din hjemmesidensbesøgende gennemfører køb hos dig, og des bedre vil din hjemmeside klare sig ikonkurrence med andre websites.
Det kan svare sig at investere tid i at undersøge, hvilke ord der har den højeste og bedste søgevolumen. Der findes forskellige værktøjer, som du kan gøre brug af, når du vil finde og analysere de ord eller fraser, som vil have bedst effekt for din hjemmeside.
Nøgleord er– som navnet også antyder – de vigtige og afgørende ord eller fraser, som harbetydning for dit website. Du skal forholde dig til søgeord, uanset om du haren blog eller en webshop, da ordene også har betydning for din ranking påGoogle og andre søgemaskiner. Keywords er centrale, når du vil ligge højt isøgeresultaterne og dermed opnå stor synlighed overfor din målgruppe ogpotentielle kunder.
Når du skal finde de bedste søgeord, kan du benytte dig af følgende råd:
Når dustarter med en åben søgning på Google eller en anden søgemaskine, får duindtryk af, hvilke andre webshops der anvender det pågældende ord, og du kan fåindtryk af, om ordet er passende og dækkende for din virksomhed og densprodukter.
Som udgangspunkt vil der være stor konkurrence som de korte ord, der betegner en produktkategori. Har du mange forskellige udgaver af en bestemt vare, skal du specificere dem, når du skal finde de bedste keywords.
Når detkommer til at opnå høj ranking på Google, og når du vil sikre dig, at dinekunder finder de varer på din hjemmeside, som de i første omfang søgte efter pånettet, er der flere elementer du skal være opmærksom på.
Du kan brugefølgende råd, når du vil arbejde med at udvælge og bruge nøgleord:
Dervil være stor konkurrence om de korte søgeord (også kaldet short tail keyword).I denne forbindelse skal du overveje, om du vil bruge fraser i stedet ogintegrere dit søgeord heri.
Dinesøgeord skal være så relevante, korte og præcise som muligt. Des kortere de er,des større vil sandsynligheden være for, at din målgruppe anvender præcis disseord eller formuleringer, når de søger på nettet.
Derfindes forskellige værktøjer, der kan hjælpe dig med at klare analysearbejdet iforhold til at finde og udvælge de mest præcise og relevante ord ellerformuleringer til din hjemmeside.
Det er en god idé at udvælge forskellige nøgleord til hver underside på din hjemmeside. Mens du laver dit analysearbejde, kan du skrive de primære keywords ned og samtidig notere beslægtede søgeord.
Vil du tilbage til ordbogen skal du blot klikke her.
Vil du gerne have en gratis og uforpligtende analyse af dine muligheder på Google, så skal du klikke her. Vil du i stedet i kontakt med mig, eller have en opringning fra mig skal du bare klikke her.
Få de nyeste tips, tricks & guides i din indbakke løbende.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne have mere information om hvordan jeg kan hjælpe dig eller din virksomhed, udfyld formularen og så vil jeg ringe jer op hurtigst muligt.
En analyse der belyser dit potentiale, og beskriver hvordan du kan opnå fremgang i din forretning. Det er gratis og uforpligtende, og er din mulighed for at få et sæt nye øjne på din situation.
Jeg kommer til dig uanset hvor i Danmark du er, så vi kan snakke om dine muligheder på Google, markedsføringsstrategi og digital markedsføring generelt.
Jeg finder altid noget som kan der kan arbejdes med!
Din booking er nu afsendt, du hører fra mig hurtigst muligt.
Med Venlig HilsenCasper Hessellund